Rchr
J-GLOBAL ID:200901017721796360   Update date: Jan. 17, 2008

Takasaki Midori

タカサキ ミドリ | Takasaki Midori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Japanese linguistics ,  Linguistics
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 日本語とジェンダー
  • フェミニズムと言語
  • 文体研究
  • 文章・談話分析
  • Japanese and Gender
Show all
MISC (21):
  • 日本語表現ガイダンス. 『おうふう』. 2002. 128(47-72)
  • 女ことばを創りかえる女性の多様な言語行動. 大修館『言語』. 2002. 31-2. 128(40-47)
  • The restructuring of 'Women language' by their speach act. TaishukanLanguage. 2002. 31-2. 128(40-47)
  • 美彌子の歩き方、赤シャツのしゃべり方-漱石における「男らしい」「女らしい」の用法. 現代日本語研修会『ことば』. 2001. 22. 161(55-66)
  • Mineko's walk, Akashatsu's tone - The usage of masculine words and feminine words. The Society for the Study of Modern Japanese Languagekotoba. 2001. 22. 161(55-66)
more...
Books (16):
  • 男性の働き方と言葉の多様性
    ひつじ書房「男性のことば・職場編」 2002
  • Jobs of men and the rariety of word which they use in their workplace
    2002
  • あまりに少ない放送界の女性たち
    明石書店『女とことば』 2001
  • Extreamly small percentage of working women in the broadcast circles
    Akashi-shotenWomen and Language 2001
  • 第一章元気な娘はこう育った 第五章女が働いてお金をいただくなんてこわいこと
    梨の木舎颯爽たる女たち-ことばで綴る100年の歴史 1999
more...
Works (6):
  • コ・ソ・アの談話機能
    2000 -
  • 若者はジェンダーを示す言葉をどう受け取っているか
    2000 -
  • The Discourse Function of 'ko' 'sa' 'a'
    2000 -
  • How do yung people take the words that indicate gender?
    2000 -
  • 大学における表現教育
    1999 -
more...
Education (4):
  • - 1975 Ochanomizu University
  • - 1975 Ochanomizu University Graduate School, Division of Humanities
  • - 1973 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
  • - 1973 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
Professional career (1):
  • 文学修士
Work history (5):
  • 1995 - 1999 Tokyo Women's Medical University
  • 1991 - 1995 Bunkyo University
  • 1986 - 1991 Bunkyo University
  • 1977 - 1986 Bunkyo University
  • 1975 - 1977 Tokai University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page