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J-GLOBAL ID:200901018257124678   Update date: Jan. 30, 2024

Tamura Kaoru

タムラ カオル | Tamura Kaoru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (13): urban-innovation ,  urban-sustainability ,  modularity ,  prosocial-business ,  user-insight ,  ユーザーサイエンス ,  仕組み ,  集客 ,  architectural-innovation ,  platform ,  社会的イノベーション ,  プロセスイノベーション ,  innovation
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2005 - 2007 The research of the possibility in relationship marketing under the food safety and reliable conditions.
  • 1997 - 1998 Distribution of prepareted raw materials and mutual relation of domestic and imported vegetbles on the food system
  • 1994 - 1996 THE STUDIES ON STRUCTURAL CHANGES IN JAPANESE FOOD-SYSTEM
Papers (23):
  • 田村馨. なぜビジネスシーンにアート思考が求められているのか. 福岡大学商学論叢. 2023. 67. 4. 303-337
  • 田村馨. 「大型スーパーの食品スーパー化」が業態転換であるかを検証する. 福岡大学商学論叢. 2022. 67. 3. 181-222
  • 田村馨. 中小都市百貨店の生き残りのカギは都心性の個性化にあり. 福岡大学商学論叢. 2022. 67. 2. 95-129
  • 田村馨. 百貨店業界の淘汰メカニズムを解明する. 福岡大学商学論叢. 2022. 67. 1. 23-56
  • 田村馨. 大型スーパーの店舗数変動の規定要因をパネルデータで検証する. 福岡大学商学論叢. 2022. 66. 4. 783-810
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Books (7):
  • 東アジアにおける集客都市戦略-新しい集客プラットフォームに向けた都市間競争と連携(編著)
    梓書院 2005
  • 変化する「ふくおか都心」
    西日本新聞社 2004
  • よくわかる食品業界(第4版 芝崎・田村 共著)
    日本実業出版社 2003
  • 「集客モードの時代」のビジネス
    中央経済社 1999
  • 天神パワー:都市が変わる、流通が変わる、消費者が変わる
    西日本新聞社 1998
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Professional career (2):
  • 博士(学術) (広島大学)
  • Ph.D.
Work history (1):
  • See http://www.comm.fukuoka-u.ac.jp/tamura/index_e.html
Association Membership(s) (4):
日本フードシステム学会 ,  日本商業学会 ,  日本ベンチャー学会 ,  日本NPO学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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