Rchr
J-GLOBAL ID:200901018320685251   Update date: Sep. 27, 2022

Takahashi Kazuko

Takahashi Kazuko
Affiliation and department:
Research field  (2): Linguistics ,  Literature - European
Research keywords  (8): 機能言語学 ,  語用論 ,  意味論 ,  認知言語学 ,  functional linguistics ,  pragmatics ,  semantics ,  cognitive linguistics
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 1998 - 日英語の心理述語の概念構造について
  • 1998 - Conceptual structure of English and Japanese Psychological Predicates
  • 1991 - 認知言語学的に見た数量詞の分類
  • 1991 - Quantifiers and quantificational cognition
  • 1975 - 特定性と数量詞の作用域の決定について
Show all
MISC (24):
  • 心理述語のアスペクト的性質について. 東北福祉大学研究紀要. 2000. 25. 317-332
  • English Psychological Predicates and Their Aspectual Properties. Bulletin of Tohoku Fukushi Univeristy. 2000. 25. 317-332
  • 英語の話し方・聞き方. 「異文化理解とことば」(みやぎ県民講座). 1998
  • A Good Way of Speaking and Understanding English. Understanding Different Cultures and Languages. 1998
  • 心理述語の意味解釈について. 東北福祉大学研究紀要. 1996. 21. 171-184
more...
Books (14):
  • コミュニケーション英語 学習指導書
    東北福祉大学 2002
  • Communication English Guide Book
    Tohoku Fukushi University 2002
  • Word Pal Japanese-English Dictionary
    Shogakukan Inc. 2001
  • 小学館「ワードパル和英辞典」改訂版 (仮称)-26項目執筆(「共著」)
    小学館 2000
  • コンサイス英文法辞典(安井稔編)-7項目執筆(「共著」)
    三省堂 1996
more...
Education (4):
  • - 1981 Tohoku University
  • - 1981 Tohoku University Graduate School, Division of Letters
  • - 1976 Tsuda College Faculty of Liberal Arts
  • - 1976 Tsuda College Faculty of Arts and Science English Linguistics
Professional career (1):
  • Master of Arts (Tohoku University)
Work history (15):
  • 2001 - 2002 Tohoku Gakuin University
  • 2001 - 2002 Tohoku-Gakuin University, Part-time teacher
  • 1990 - 1999 Tohoku Gakuin University
  • 1990 - 1999 Tohoku-Gakuin University, Part-time teacher
  • 1990 - 1998 Tohoku Fukushi University
Show all
Association Membership(s) (4):
日本認知言語学会 ,  国際語用論学会 ,  英語語法文法学会 ,  日本英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page