Rchr
J-GLOBAL ID:200901018680556029
Update date: Jan. 17, 2024
Maruya Yuichiro
マルヤ ユウイチロウ | Maruya Yuichiro
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
http://www.tku.ac.jp/~maruya/
Research field (3):
Commerce
, Business administration
, Economic policy
Research theme for competitive and other funds (9):
- 1994 - 2027 ウォルマートの新興市場におけるマーケティング戦略に関する研究
- 2007 - グローバル・マーケティングに関する研究
- 2002 - HMRに関する研究
- メキシコの流通に関する研究
- 自販機に関する研究
- 国際流通に関する研究
- Study on Mexican Retailing
- Study on Automatic Vending
- Study on International Retailing and Wholesaling
Show all
MISC (41):
-
The market challenger strategy of Wal-mart de Mexico rival retailer Soriana. The journal of Tokyo Keizai University. 2009. 264. 49-71
-
コーズ・リレイティッド・マーケティング概念の方向性. 国際問題研究所紀要. 2005. 第125号
-
ウォルマート進出により変貌するメキシコの北部小売産業. 愛知経営論集. 2005. 第152号
-
デパ地下惣菜専門店まつおかのマーケティング戦略. 経営総合科学. 2004. 第83号
-
食品小売市場におけるHMR概念導入に関する一考察~キムチの事例を中心として~. 愛知経営論集. 2003. 147号、45-68頁。
more...
Books (10):
-
グローバル・マーケティング(第3版)
創成社 2010
-
ラテンアメリカ経済成長と広がる貧困格差
創成社 2009
-
マーケティング戦略論 レビュー・体系・ケース
芙蓉書房出版 2008
-
ウォルマートの新興市場参入戦略 中南米で存在感を増すグローバル・リテイラー
芙蓉書房出版 2008
-
グローバル・マーケティング(第2版)
創成社 2008
more...
Professional career (1):
Committee career (1):
Association Membership(s) (9):
日本ダイレクトマーケティング学会
, 生活経済学会
, 日本広告学会
, 米国マーケティング゙協会(American Marketing Association)
, 日本消費者行動研究学会
, 日本経営学会
, 日本産業科学学会
, 日本ラテンアメリカ学会
, 日本商業学会
Return to Previous Page