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J-GLOBAL ID:200901018903089266   Update date: Jan. 27, 2011

Adachi Katsuhiko

アダチ カツヒコ | Adachi Katsuhiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): 広告論 ,  ブランド論 ,  消費者行動論 ,  Brand Manegement ,  Consumer Baheiver
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2004 - 2005 ブランド広告研究
  • Studies of the brand advertising
MISC (6):
  • 「ブランドの本質と創造に関する一考察」. 京都学園大学『総合研究所所報』. 2004
  • 「消費生活価値の変遷史」. 『消費&マーケティングNo.221』 日経産業消費研究所. 2003. 24-31
  • 「ブランド・クリエーションの幕開け」. 『電通広告年鑑2002・2003年度版』. 2002
  • 「ブランド価値評価モデルの課題と条件についての考察」. 『日経広告研究所報 No.206号』. 2002. 206. 58-66
  • 「ブランド価値と企業戦略的意義について」. 『京都学園大学経営学部論集』. 15. 1
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Books (3):
  • 『ブランド・ストウリィ 広告を超える広告』
    愛育社 2010
  • 『ブランド・インサイト』
    晃洋書房 2005
  • 『マーケティングのエッセンス』
    晃洋書房 2004
Education (2):
  • - 1967 Keio University
  • - 1967 Keio University Faculty of Engineering Administrating Engineering
Professional career (1):
  • - (Keio University)
Committee career (1):
  • 日本マーケティング協会 会員
Association Membership(s) (3):
日本広告学会 ,  日本マーケティング協会 ,  Japanese Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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