Rchr
J-GLOBAL ID:200901019798619994   Update date: Sep. 16, 2022

Kazuhiro Kuriyama

クリヤマ カズヒロ | Kazuhiro Kuriyama
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (4): number concept ,  Instructional Intervention ,  数理解 ,  学習支援
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2014 - 2016 子どもの論理を反映した教授介入が割合の概念的理解に及ぶす効果
  • 2011 - 2013 子どもの思考に基づいたカリキュラム構成による教授介入
  • 2001 - 2003 授業実践能力向上を図る科学教育実践支援システムの開発
  • 2001 - 2001 幼児・児童における数表象の構造
  • 2000 - 2001 割合概念におけるインフォ-マルな知識と認知的障害
Show all
Papers (15):
  • 栗山和広, 吉田甫. 割合概念における認知的障害:等全体について. 愛知教育大学研究報告. 2014. 63. 121-126
  • 栗山和広, 吉田甫. 子どもの思考に基にした教授介入:割合概念について. 愛知教育大学研究報告. 2013. 62. 99-104
  • 栗山和広. 子どもの思考に基づいたカリキュラム構成による教授介入:割合概念の場合. 科学研究費助成事業研究成果報告書. 2013
  • 栗山和広. 割合の学習以前に子どもがもつインフォ-マルな知識. 2012. 61. 83-88
  • 栗山和広. 割合文章題における部分と全体スキ-マ -割合に分数を用いた場合-. 愛知教育大学研究報告. 2010. 59. 107-112
more...
Books (7):
  • 栗山和広(編著) , 授業の心理学
    福村出版 2014
  • 深田博己(監修) , 心理学研究の新世紀I認知・学習の心理学
    ミネルバ書房 2012
  • 栗山和広(編著) , 子どもはどう考えるか
    おうふう 2010
  • 認知心理学を基にした教材の開発 平成13年度~平成14年度科学研究費補助金研究成果報告書(分担)
    2003
  • 栗山和広 , 幼児・児童における数表象の構造
    北大路書房 2001
more...
Education (1):
  • - 1981 Hiroshima University
Professional career (1):
  • Ph.D
Work history (6):
  • 2008/04/01 - Aichi University of Education, Professor
  • 2008/04/01 - Aichi University of Education
  • 2004/04/01 - 2008/03/30 Kyushu University of Health and Welfare
  • 2004/04/01 - 2008/03/30 Kyushu University of Health and Welfare
  • 1999/04/01 - 2008/03/30 Kyushu University of Health and Welfare
Show all
Awards (1):
  • 1989 - 発達科学研究教育奨励賞
Association Membership(s) (8):
日本教授学習心理学会 ,  日本科学教育学会 ,  中国心四国心理学会 ,  日本認知・行動療法学会 ,  日本認知心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page