Rchr
J-GLOBAL ID:200901020331279462   Update date: Apr. 03, 2024

Sawada Akihiro

サワダ アキヒロ | Sawada Akihiro
Research field  (2): Local studies ,  Religious studies
Research keywords  (7): Hindi ,  ヒンドゥー教寺院 ,  バクティ ,  北インドの宗教文化 ,  学校教科書 ,  政治と宗教、公教育と宗教 ,  インド
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2020 - 2024 インド・ヴリンダーヴァンのチャイタニヤ派における理論と実践の相互補完的研究
  • 2019 - 2019 ヒンドゥー教チャイタニヤ派寺院の組織と運営ーヴリンダーヴァンのラーダー・ラマン寺院を中心にー
  • 2005 - インドのヒンディー語地帯の初等学校における宗教教育
MISC (14):
  • 澤田彰宏. 辛島昇先生のご研究と教育について. 東京大学アジア研究図書館ニューズレター. 2023. 13. 61-65
  • Akihiro Sawada. Shigaku=Zasshi. 2022. 131. 5. 291(835)-294(838)
  • On the Administration of Caitanyite Radharaman Temple in Vrindavan. 2020. 57. 392-377
  • 澤田 彰宏. The Images of "Goddess" Described in Hindi Textbooks of Indian Public Education. 拓殖大学語学研究 = Takushoku language studies. 2018. 138. 191-204
  • 澤田 彰宏. 書評 櫻井義秀・外川昌彦・矢野秀武(編著)『アジアの社会参加仏教 : 政教関係の視座から』. 南アジア研究. 2016. 28. 155-161
more...
Books (3):
  • 教育からみる南アジア社会 : 交錯する機会と苦悩
    玉川大学出版部 2022 ISBN:9784472406225
  • インドを旅する55章
    明石書店 2021 ISBN:9784750352077
  • 世界の宗教教科書 : 大正大学創立80周年記念出版
    大正大学出版会 2008 ISBN:9784924297562
Lectures and oral presentations  (8):
  • ヒンドゥー教の法話バーガヴァタ・カター --ヴリンダーヴァンのチャイタニヤ派ゴースワーミー師の事例から--
    (東洋大学東洋学研究所2023年度第4回研究発表例会(オンライン) 2023)
  • インドの宗教的語り芸カターについて-チャイタニヤ派寺院のゴースワーミー師の事例から -
    (東洋大学東洋学研究所 第3回オンライン研究発表例会 2021)
  • ヒンドゥー教チャイタニヤ派の寺院の組織と運営--北インドのヴリンダーヴァンでの調査から--
    (令和二年度中村元東方研究所新春研究発表会(オンライン開催) 2021)
  • ヒンドゥー教クリシュナ寺院の組織と運営-インド・ヴリンダーヴァンのラーダーラマン寺院の事例からー
    (東洋大学東洋学研究所研究例会 2019)
  • ヒンドゥー教の大寺院の運営と組織-北インドのクリシュナ神聖地での調査から
    (第20回東方学院・酬仏恩講合同講演会 2019)
more...
Professional career (1):
  • 博士(文学) (大正大学)
Work history (13):
  • 2024/04 - 現在 Chuo University
  • 2021/04 - 現在 Sophia University Center for Language Education and Research
  • 2021/04 - 現在 Tokyo University of Foreign Studies
  • 2014/04 - 現在 Takushoku University
  • 2021/04 - 2024/03 Tokyo Keizai University
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page