Rchr
J-GLOBAL ID:200901020534538579
Update date: Jul. 04, 2022
Miyashita Teruko
ミヤシタ テルコ | Miyashita Teruko
Homepage URL (1):
http://www.bukkyo-u.ac.jp/
Research field (1):
Experimental psychology
Research theme for competitive and other funds (6):
2006 - 行動療法・認知行動療法の動向の調査(その2)
2005 - 行動療法・認知行動療法の動向の調査
行動療法の中での認知の問題
顔刺激の認知-特に臨床研究を中心に-、
unsettled
Clinical study on facial Recognition
Show all
MISC (55):
宮下 照子. 大学生のSST-話し方技能についてー. 佛教大学 臨床心理学研究紀要. 2016. 21. 27-32
Miyashita Teruko. Social Skills Training for University Students- a study of speech training-. 2016. 21. 27-32
エビデンスベースト・サイコセラピー. 佛教大学 臨床心理学研究紀要. 2015. 20. 51-55
A review of Evidence-based Psychotherapy. 2015. 20. 51-55
授業場面でのSSTの導入の試み-予備研究-. 佛教大学臨床心理学研究紀要. 2013. 18. 35-40
more...
Books (9):
新行動療法入門
ナカニシヤ出版 2007 ISBN:9784779502163
臨床心理面接技法1
誠信書房 2004
看護場面に学ぶ発達臨床心理学
樹村房 2000
心理学モノグラフNo.23『自閉症児の認知機能に関する実験研究』
社団法人 日本心理学会 1994
Experimental Research on Cognitive Functioning in Autism
1994
more...
Lectures and oral presentations (35):
認知行動療法は必要か? (自主シンポジウム)
(第38回 日本行動療法学会 2012)
達成プライミングが課題パフォーマンスに及ぼす効果
(第6回 国際応用行動分析学会 2011)
Effect of Achievement Priming on Goal-oriented Performance
(Association Behavior Analysis International Association Behavior Analysis International 6th conference 2011)
新行動療法入門
(日本行動療法学会第34回大会(公開講座) 2008)
科学的臨床心理学にむけて-行動療法の意味と応用性-
(第21回日本心理臨床学会(中京大学) 2002)
more...
Works (1):
問題行動を持つ子どもの対処法について
2014 - 2015
Education (4):
- 1972 Kwansei Gakuin University
- 1972 Kwansei Gakuin University Graduate School, Division of Letters
- 1969 Kwansei Gakuin University School of Humanities
- 1969 Kwansei Gakuin University Faculty of Literature
Professional career (2):
Doctor of Philosophy(ph.D) (Kwansei Gakuin University)
博士(文学) (関西学院大学)
Work history (1):
Bukkyo University School of Education Department of Clinical Psychology Professor
Association Membership(s) (5):
日本教育心理学会
, 日本発達心理学会
, 日本心理学会
, 日本行動療法学会
, アメリカ心理学会(APA)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM