Rchr
J-GLOBAL ID:200901021128294576   Update date: Apr. 17, 2024

KOGO Chiharu

コウゴ チハル | KOGO Chiharu
Affiliation and department:
Job title: Assoc. Professor
Homepage URL  (1): http://note.com/kogolab
Research field  (2): Science education ,  Educational technology
Research keywords  (60): タスクアナリシス ,  ユニバーサルデザイン ,  マルチメディア ,  ノートテイキング ,  表情認知能力 ,  情動 ,  精神的作業負荷 ,  学習システム ,  ホームページ ,  e-learning ,  授業評価 ,  実践と評価 ,  精神発達遅帯 ,  Webベース教育 ,  学生評価 ,  教授学習行動 ,  アイマ-クレコ-ダ ,  言語性学習障害 ,  ブレンディッド・ラーニング ,  コンテンツ ,  電子掲示板 ,  WEB型教材を付加した授業 ,  オンディマンド型講義 ,  ワークショップ ,  データベース ,  高齢者 ,  事象関連電位 ,  ガイドブック ,  電子掲示版 ,  教授方略 ,  Web型教材 ,  個別化教育システム ,  ネットワーク ,  映像教材 ,  精神発達遅滞 ,  メニューデザイン ,  動機づけ ,  大学院教育 ,  認知特性 ,  認知援助法開発 ,  質問紙 ,  文章刺激 ,  CAI ,  中学校 ,  アンダーライニング ,  ユ-ザビリティ ,  小学校 ,  言語性タイプ ,  情報教育 ,  眼球運動 ,  インターネット ,  情報活用能力 ,  デ-タベ-ス ,  インストラクショナルデザイン ,  グル-プウェア ,  e-ラーニング ,  形成的評価 ,  高等教育 ,  eラーニング ,  遠隔教育
Research theme for competitive and other funds  (23):
  • 2020 - 2024 学習階層分析によるライティングチュートリアルプログラムの開発
  • 2020 - 2023 Development and Validation of Training Programs for Social and Emotional Skills
  • 2017 - 2020 The ecological approach to the integrated instructional model
  • 2017 - 2020 Study on MOOC management and learner assessment procedures for developing human resources in educational technology
  • 2014 - 2019 Development of a mentor training program that reflects the needs of e-learners
Show all
Papers (39):
  • 名知 秀斗, 向後 千春. 批判的思考育成のためにeラーニングを取り入れた実践のシステマティックレビュー. 日本教育工学会研究報告集. 2023. 2023. 2. 154-161
  • MIYAUCHI Takeshi, KOGO Chiharu. The Relationship between Children's Listening Ability, its Influencing Factors, and the Children's Academic Ability in Science. Japan Journal of Educational Technology. 2021
  • MIYAUCHI Takeshi, KOGO Chiharu. A Study on the Measure for Children's Listening Ability in the Classroom. The Science of Reading. 2021. 62. 3. 196-207
  • NAKAMURA Yasunori, KOGO Chiharu. The Classification of Adult Students by Self-Handicapping and Hardiness and the Relationship Between These Types and Grades/Study Time. Japan Journal of Educational Technology. 2021
  • NAKAMURA Yasunori, KOGO Chiharu. Development of the Self-handicapping Scale for Adult Students in Correspondence Courses. Japan Journal of Educational Technology. 2019. 42. 4. 355-367
more...
MISC (134):
more...
Professional career (1):
  • Ph. D
Work history (5):
  • 2012/04 - 現在 Waseda University Faculty of Human Sciences Professor
  • 2007/04 - 2012/03 Waseda University Faculty of Human Sciences
  • 2002/09 - 2007/03 Waseda University School of Human Sciences
  • 1994 - 2001 University of Toyama
  • 1989 - 早稲田大学 情報科学研究教育センタ- 助手
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page