Rchr
J-GLOBAL ID:200901021905832595   Update date: Sep. 06, 2022

Tsuchimochi Kaori

ツチモチ カオリ | Tsuchimochi Kaori
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (2): Education - general ,  Foreign language education
Research keywords  (2): 英語教育 ,  English Language Teaching
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2003 - 看護英語における学習者の動機付け
  • 外国語としての英語教育
  • 短大生におけるリスニング力の考察
  • Teaching English as a Foreign Language
  • Study of Listening Comprehension of College Students
MISC (22):
  • 土持かおり. 大学教養英語授業における「生きた英語」教材としての映画の効果的活用法. 九州英語教育学会紀要. 2010. 38. 61-70
  • 土持かおり. 映画の英語学習教材としての有効性と効果的活用法-大学教養英語授業への導入の試み. 鹿児島県立短期大学『人文』. 2009. 33. 35-48
  • Kaori Tsuchimochi. A Study of Factors Affecting Students' Summary Writing Practice Through Listening. LET Kyushu-Okinawa BULLETIN. 2008. 8. 17-28
  • 土持かおり. 授業評価アンケートに見る看護英語授業のあり方の一考察. 九州英語教育学会紀要. 2006. 34. 81-88
  • Kaori TSUCHIMOCHI. Motivational Strategies for Teaching Nursing English to the Lower Level Students. 2004. 55. 55. 1-15
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • 映画を用いた授業における内発的動機づけの検証
    (九州英語教育学会第39回大会(鹿児島大学) 2010)
  • 大学教養英語における「生きた英語」教材としての映画の活用法
    (九州英語教育学会第38回研究大会(沖縄国際大学) 2009)
  • A Preliminary Study on a Summary Writing in Listening Practice for College Students
    (外国語教育メディア学会第38回九州・沖縄支部研究大会(鹿児島大学) 2007)
  • 授業評価アンケートに見る看護英語授業のあり方の一考察
    (九州英語教育学会第34回大会(佐賀県若楠会館) 2005)
  • 看護英語ESPとその学習者動機づけへの役割
    (九州英語教育学会第32回大会(宮崎大学) 2003)
more...
Education (4):
  • - 1998 リーズ大学大学院 英語教育学 教授法
  • - 1998 University of Leeds TESOL : Teaching English to Speakers of Other Languages
  • - 1984 Kagoshima University Faculty of Law, Economics and the Humanities Department of Humanities
  • - 1984 Kagoshima University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master of Education (University of Leeds)
Association Membership(s) (7):
映画英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  九州英語教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会 ,  語学ラボラトリー学会 ,  The Kyushu Academic Society of English Language Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page