Rchr
J-GLOBAL ID:200901023683412463   Update date: Jul. 31, 2022

Mitsuya Mayumi

ミツヤ マユミ | Mitsuya Mayumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Science education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 言語学習における学習動機づけに関する研究
  • Study on students' motivation in language learning
MISC (6):
  • 教室活動に対する学習者の評価-能動的活動と受動的活動の比較. 第一回日本語教育シンポジウム(於:グルノーブル・スタンダール大学(フランス)言語文化センター. 1999
  • 学習動機を高める教室活動-受動的教室活動と能動的教室活動の比較. 第11回ドイツ語圏日本研究者会議予稿集(於:トリアー/ドイツ). 1999
  • 三矢 真由美. 能動的な教室活動は学習動機を高めるか. 日本語教育. 1999. 103. 1-10
  • Does active participation enhance students' motivation?. Journal of Japanese Language Teaching. 1999. 103. 1-10
  • 日本語学習者に見られる受動態の使用頻度の低さ. 日本語教育学会春季大会予稿集. 1996
more...
Education (2):
  • - 1996 Nanzan University Graduate School of Foreign Languages
  • - 1996 Nanzan University Graduate School, Division of Foreign Language
Professional career (1):
  • (BLANK) (Nanzan University)
Work history (3):
  • 1996 - 2001 マールブルク大学日本研究センター専任講師
  • 1996 - 2001 Center of Japanese Studies, University of
  • Marburg/Germany., Instructor of Japanese
Association Membership(s) (2):
JALT ,  日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page