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J-GLOBAL ID:200901023773680670   Update date: Apr. 17, 2024

Nobuo Matsubayashi

マツバヤシ ノブオ | Nobuo Matsubayashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): http://lab.ae.keio.ac.jp/~matsubayashi_lab/http://lab.ae.keio.ac.jp/~matsubayashi_lab/profile-e.htm
Research field  (2): Safety engineering ,  Social systems engineering
Research keywords  (2): 応用ゲーム理論 ,  ビジネスエコノミクス
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2022 - 2025 行動経済学の知見に基づくプラットフォームを介したサプライチェーンに関する理論研究
  • 2019 - 2022 行動経済学の知見に基づくサプライチェーン上の戦略的意思決定に関する理論的研究
  • 2017 - 2018 戦略的カスタマイゼーションのための意思決定モデルの開発とその解析
  • 2016 - 2017 戦略的カスタマイゼーションのための意思決定モデルの開発とその解析
  • 2015 - 2016 戦略的カスタマイゼーションのための意思決定モデルの開発とその解析
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Papers (33):
  • H MIRE KEITA, MATSUBAYASHI NOBUO, HR. Entry decisions for vertically differentiated markets with brand spillovers. European Journal of Operational Research. 2024. 314. 2. 565-578
  • H MATSUHISA, HIROSHI, MATSUBAYASHI NOBUO, HR. Alliance formation between a platform retailer and competing manufacturers in sharing consumer data for product development. International Journal of Production Economics. 2024. 267. 109090
  • H SOGO KEITA, MATSUBAYASHI NOBUO, HR. Dynamic Production and Pricing Decisions in the Presence of the Snob Effect. International Transactions in Operational Research. 2021. 28. 6. 3330-3363
  • H NEGORO KAZUHIRO, MATSUBAYASHI NOBUO, HR. Game-Theoretic Analysis of Partner Selection Strategies for Market Entry in Global Supply Chains. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. 2021. 151. 102362
  • H YOSHIHARA RIKUO, MATSUBAYASHI NOBUO, HR. Channel Coordination Between Manufacturers and Competing Retailers with Fairness Concerns. European Journal of Operational Research. 2021. 290. 2. 546-555
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MISC (16):
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Books (2):
  • Monopolies: Theory, Effectiveness and Regulation
    Nova Science Publishers 2011
  • Game Theory: Strategies, Equilibria, and Theorems
    Nova Science Publishers 2009
Lectures and oral presentations  (114):
  • 動画ストリーミングサービスにおけるプ ラン戦略に関するゲーム理論的分析
    (日本オペレーションズ・リサーチ学会2024年春季研究発表会)
  • オープンイノベーション型プラットフォームにおける収益分配に関するモデル分析
    (日本経営工学会2023年秋季大会)
  • Product Design and Branding Decision in the Presence of Brand Spillovers
    (The 2023 INFORMS Annual Meeting)
  • 垂直差別市場における品質・ブランド戦略のモデル分析
    (日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年秋季研究発表会)
  • 飲食業界におけるプラットフォーマーによるサービス競争に関するゲーム理論的分析
    (日本経営工学会2023年春季大会)
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Education (2):
  • 1996 - 1996 Keio University Graduate School, Division of Science and Engineering 管理工学専攻
  • 1994 - 1994 Keio University Faculty of Science and Engineering 管理工学科
Professional career (1):
  • 博士(工学) (Keio University)
Work history (20):
  • 2023/10 - 現在 慶應義塾大学学生総合センター委員(矢上支部・就職担当)
  • 2023/04 - 現在 女子美術大学 非常勤講師
  • 2015/04 - 現在 慶應義塾大学理工学部管理工学科 教授
  • 2020/04 - 2022/03 慶應義塾大学大学院理工学研究科 学習指導副主任
  • 2020/01 - 2020/03 筑波大学大学院 ビジネス科学研究科 非常勤講師
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Committee career (33):
  • 2023/06 - 現在 日本経営工学会 関東支部運営委員
  • 2023/05 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Editor
  • 2021/05 - 現在 日本経営工学会 代議員
  • 2021/04 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 監事
  • 2012/04 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Editor
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Awards (1):
  • 2024/03 - 日本オペレーションズ・リサーチ学会 フェロー
Association Membership(s) (16):
日本経営工学会 ,  日本経営工学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  オペレーションズ・マネジメント&ストラテジー学会 ,  日本経営工学会 ,  日本経営工学会 ,  日本経営工学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本経営工学会/「経営システム」誌 ,  日本経営工学会 ,  経営情報学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本経営工学会/「経営システム」誌 ,  日本経営工学会 ,  日本オペレーションズリサーチ学会・研究部会「OR/MSとシステムマネジメント」
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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