Rchr
J-GLOBAL ID:200901024055795937   Update date: Apr. 03, 2005

Maeda Shiyunji

マエダ シユンジ | Maeda Shiyunji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Geography ,  Science education
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2003 - 初等社会科の内容面(特に地理)に関する研究
  • 1971 - 都市化と人口分布との関係に関する研究
  • 1971 - 人口の集積と分散に関する研究
  • 1971 - A Study on the Relationship between urbanization and population distribution
  • 1971 - Study on the Agglomeration and Dispersion of Population
MISC (32):
  • 小学校社会科の地域学習に関する教材研究と教材構造. 地理教育フォーラム(地理科学学会研究グループ:広島地理教育懇話会研究報告). 2004. 第5. 47-56
  • 中国地方の人口動向. 地理教育フォーラム(地理科学学会研究グループ:広島地理教育懇話会研究報告). 2003. 第4. 65-74
  • アフリカの人口減少. 地理教育フォーラム(地理科学学会研究グループ:広島地理教育懇話会研究報告). 2002. 第3. 11-16
  • 地域振興と統計. 統計. 2001. 52. 8. 22-28
  • 内陸山間地域の中心地広島県加計町の人口. 統計(日本統計協会). 1997. 48. 8. 31-36
more...
Books (17):
  • 人口の分布と地域的類型
    新版暮らしの地理学(古今書院発行) 2004
  • ジェンダーエクイティの視点にたった小学校9教科のカリキュラムと学習開発-社会科-
    広島大学大学院教育学研究科リサーチ・オフィス共同研究プロジェクト報告書 2004
  • インド・ワーラーナシー市郊外の1地区における人口の諸特徴並びに農村との関係
    現代インドの農村-その四半世紀の変貌-(広島大学総合地誌研究資料センター発行) 1999
  • The Various Aspects of the Population in a Suburb of Varanasi City of India and its Resident's Relation to Their Home Village
    Special Publication No.34,Research Center for Regional Geography,Hiroshima University 1999
  • 広島県灰塚ダム周辺の人文環境-人口構成-
    灰塚ダム湖とその周辺の生活 1998
more...
Works (2):
  • インドの社会経済開発における人的資質に関する地理学的研究
    1991 -
  • Geographical Reappraisal of Human Resources and its Relation to Socio-economic Development in India
    1991 -
Education (4):
  • - 1976 Hiroshima University
  • - 1976 Hiroshima University Graduate School, Division of Letters
  • - 1972 Hiroshima University School of Letters
  • - 1972 Hiroshima University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • 文学修士
Work history (5):
  • 1999 - 2000 広島大学学校教育学部教授
  • 2000 - - 広島大学教育学部教授
  • 1986 - 1999 広島大学学校教育学部助教授
  • 1983 - 1986 広島大学学校教育学部講師
  • 1976 - 1983 Kurume University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page