Rchr
J-GLOBAL ID:200901025196054155   Update date: Jul. 22, 2023

Nagahara Ayumi

ナガハラ アユミ | Nagahara Ayumi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Other affiliations (1):
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (4): 対照研究 ,  朝鮮語 ,  韓国語教育 ,  韓国語
Papers (8):
  • NAGAHARA Ayumi. The Boundary Between the Korean Particles "reul" and e : A Contrative Analysis of Korean and Japanese. Annals of the Institute for Comparative Studies of Culture Tokyo Woman's Christian University. 2022. 83. 31-46
  • 永原歩. Grammatical Syllabus of Beginnin Korean Language Class: Notes on Improving the Lecture. 東京女子大学紀要「論集」. 2018. 68. 2. 187-201
  • 永原歩. 韓国語の接続語尾「-고ko」と「-아서aseo/어서eoseo」の誤用と習得. 東京女子大学紀要「論集」. 2017. 67. 2. 159-183
  • 協働学習の考え方を取り入れた韓国語文法の授業. 朝鮮語教育. 2016. 11. 106-124
  • 生越直樹, 李賢煕. 일본어의 조사ニ에 대응하는 한국어 조사에 대하여 -학습자가 자주 틀리는 용법 차이를 중심으로-(日本語のニに対応する韓国語の助詞について-学習者が間違いやすい用法の違いを中心に-). 일본의 한국어학 문법・사회・역사(日本の韓国語学 文法・社会・歴史). 2015. 26-36
more...
MISC (2):
  • Nagahara Ayumi. A Study of Polite Forms in Korean and Japanese. 東京女子大学紀要「論集」. 2022. 72. 2. 103-123
  • 永原歩. 韓国語の過去連体形についてー-던と-았/었던の違いを中心にー. 東京女子大学紀要「論集」. 2015. 65. 2. 201-215
Books (5):
  • 韓国語の友
    白帝社 2022 ISBN:9784863984554
  • 韓国語I(‘20)
    放送大学教育振興会 2020
  • 韓国語II(‘20)
    放送大学教育振興会 2020
  • 使いこなすための韓国語文法
    朝日出版社 2019
  • 日本語ライブラリー『韓国語と日本語』
    朝倉書店 2014
Lectures and oral presentations  (3):
  • Situations and Guidelines for Conducting Research on Korean Linguistics and Korean Education in Japan
    (“The 1st International Academic Seminar on Korean Studies” Situations and Guidelines for Conducting Research on Korean Studies in Foreign Countries 2021)
  • 日本語のニとヲに対応する韓国語の助詞
    (言語の対照および類型論的研究の会 2015)
  • 初級における用言の活用の習得をめぐる問題点
    (第3回朝鮮語教育研究会・朝鮮語研究会・合同研究大会 2012)
Professional career (3):
  • 学士(英文学) (津田塾大学)
  • 修士(学術) (東京大学)
  • 博士(学術) (東京大学)
Association Membership(s) (3):
韓国日本語学会 ,  朝鮮語教育学会 ,  朝鮮学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page