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J-GLOBAL ID:200901025548312486   Update date: Jan. 22, 2020

Sugiyama Shinsaku

スギヤマ シンサク | Sugiyama Shinsaku
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (12): 地域ブランド ,  資源ベースの競争論とイノベーション ,  地域ブランド育成 ,  製品開発 ,  ブランド戦略 ,  マーケティング ,  local brand ,  Resource-based view and innovation ,  Local Brand Development ,  Product Development ,  Brand Strategy ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2006 - 2008 日本企業のグローバルブランド戦略
  • (1)地域ブランドの育成
  • (1)local brand development
MISC (6):
  • 次世代に語り継ぐもの. MCEI 「SCOPE」. 2005
  • What to transfer to Next Generation. MCEI SCOPE. 2005
  • ロレアルグループを支える仮説思考型人材とは. 東洋経済新報社「Think!」. 2004
  • Lateral Thinking Managers of L’OREAL Group. Toyo Keizai Shinpo Think!. 2004
  • 愛しのイギリス. 日本経済新聞社. 1994
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Books (4):
  • 日本ジーンズ物語
    吉備人出版 2009 ISBN:9784860692179
  • Japanese Jeans Story
    Kibito shuppan 2009 ISBN:9784860692179
  • 愛しのイギリス
    日本経済新聞社 1994 ISBN:4532161436
  • My Belvoed England
    Nihon Keizai Shinbunsha 1994 ISBN:4532161436
Education (4):
  • - 1972 西ワシントン州立大学 経済学研究科
  • - 1972 Western Washington State University school of ecnomics
  • - 1971 Okayama University
  • - 1971 National University of Okayama department of law and literature school of ecnomics
Work history (1):
  • Ritsumeikan University Graduate School of Management, Graduate School of Management Lecturer
Association Membership(s) (6):
AMA (American Marketing Association) ,  MCEI (Marketing Communications Executives International) ,  RSA (Royal Society of Arts) ,  AMA (American Marketing Association) ,  MCEI (Marketing Communications Executives International) ,  RSA (Royal Society of Arts)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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