Rchr
J-GLOBAL ID:200901025721260349   Update date: Mar. 04, 2024

Yamada Kunimasa

ヤマダ クニマサ | Yamada Kunimasa
Affiliation and department:
Job title: associate professor
Research field  (3): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general ,  Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2017 - 2020 The validation of the college impact theory by the IR and construction of the STEM evaluation model
  • 2016 - 2019 学習成果に結実するアクティブラーニング型授業のプロセスと構造の実証的検討と理論化
  • 2014 - 2018 地球と生命を理解する開拓力の開発
  • 2012 - 2016 教学評価体制(IRネットワーク)による学士課程教育の質保証
  • 2011 - 2014 手書き式ペンクリッカーの開発
Show all
Papers (41):
  • Toshiyuki Hosokawa, Kunimasa Yamada, Atsushi Miyamoto. Examination of the College Impact Theory -Using the IR data from a Japanese University-. Journal of Higher Education and Lifelong Learning. 2020. 27. 45-54
  • Atsushi Miyamoto, Kunimasa Yamada, Toshiyuki Hosokawa. Survey of Higher Education Institutional Research Activities in Institutions. Journal of Higher Education and Lifelong Learning. 2019. 26. 77-81
  • Kunimasa Yamada, Atsushi Miyamoto, Toshiyuki Hosokawa. Simulation of Grouping and Evaluating Students and Universities by IR data. Journal of Higher Education and Lifelong Learning. 2019. 26. 67-76
  • Toshiyuki Hosokawa, Kunimasa Yamada, Atsushi Miyamoto. Trend of Questionnaire Survey about Learning Situation in U.S.A. and Korea. Journal of Higher Education and Lifelong Learning. 2019. 26. 59-65
  • 山田 邦雅. グループ学習におけるフリーライダーの弁別と他者への影響. 大学教育学会誌. 2018. 40. 1
more...
MISC (1):
  • 山田 邦雅. 話題提供 リアルタイム添削授業の実現に向けて (全体テーマ「誰のための学士課程教育か? : 学生・教職員・大学それぞれの自己実現の観点から」). 東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究集録. 2012. 62. 96-99
Books (7):
  • 大学教育学会の過去・現在・未来 大学教育学会40周年記念誌
    株式会社アイワード 2020
  • 大学におけるアクティブ・ラーニングの現在
    ナカニシヤ出版 2016
  • 人体を学ぶための理科 物理編vol.3 波 物質は進まず形が進む!波の正体とは?
    医学映像教育センター 2014
  • 人体を学ぶための理科 物理編vol.2 電気 電子が見えれば電気がわかる
    医学映像教育センター 2013
  • 人体を学ぶための理科 物理編vol.1 力学 腕力より力学の真髄をきわめよう!
    医学映像教育センター 2011
more...
Lectures and oral presentations  (40):
  • 科学技術人材育成のコンソーシアムの構築事業
    (RA協議会第7回年次大会 2021)
  • ラーニングサポート室による学習支援<北海道大学>
    (平成30年度全国大学教育センター等協議会 2018)
  • グループ学習におけるフリーライダーの弁別と他者への影響
    (大学教育学会2017年度課題研究集会課題研究シンポジウム「アクティブラーニングの効果検証」 2017)
  • 今日の嘘はどこでしたか?~授業の中の嘘は是か非か~
    (北海道FD・SDフォーラム2017 2017)
  • グループワークにおける主体性と学習効果
    (大学教育学会2016年度課題研究集会課題研究シンポジウム「アクティブラーニングの効果検証」 2016)
more...
Education (3):
  • 北海道大学大学院 理学研究科 物理学専攻修士課程
  • Hokkaido University
  • 北海道大学大学院 理学研究科 物理学専攻博士後期課程
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • 博士(理学) (北海道大学)
Association Membership(s) (2):
LIBERAL AND GENERAL EDUCAITION SOCIETY OF JAPAN ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page