Rchr
J-GLOBAL ID:200901025722888430
Update date: Jan. 17, 2024
Sugihara Toshiharu
スギハラ トシハル | Sugihara Toshiharu
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (3):
Biophysics
, Polymer chemistry
, Home economics, lifestyle science
Research keywords (6):
生体高分子
, 被服材料学
, 生活環境論
, Biopolymers
, Textile Science
, Life and Environment
Research theme for competitive and other funds (7):
2004 - 4.超高性能廃棄物処理システムの開発
持続可能な社会に関する研究
生体高分子と界面活性剤の相互作用に関する研究
コンピュータを用いた環境教育に関する研究
Studies on Sustainable Society
Interaction of Biopolymers with Surfactants
Environmental Education Assisted by Personal Computer
Show all
MISC (95):
高齢者の社会参加と生きがいに関する研究3.若者の意識と実態からみる高齢者の社会参加と生きがい. 東海女子短期大学紀要. 2005. 31,79-90
生活創造能力の育成を目指した授業の分析1課題のとらえ方の推移-創造と自己解放の家庭科教育(5)-. 岐阜大学教育学部研究報告(教育実践研究). 2005. 7、117-128
小学校における生活指標を用いた消費者教育の実践-子供の自己評価と情報活動との関係-. 消費者教育. 2005. 25, 33-40
マオリ教育の新しい潮流-持続可能な社会と教育. 岐阜大学教育学部研究報告(人文社会科学). 2005. 53(2)97-117
小学校における新しい生活指標を用いた消費者教育の実践ー個人・家族を対象とした「消費・貯蓄」分野の生活指標分析ー. 消費者教育. 2004. 第24冊167-176
more...
Books (15):
生活知としての学びの豊かさーアーミッシュの教育と現代社会ー(単行本『アーミッシュの学校』解説)
論創社 2004
インターネットリテラシー(野田、奈良編『情報生活のリテラシー 第6章』)
朝倉書店 2002
環境家計簿(日本家政学会家庭経済部会編『多様化するライフスタイルと設計 第6章』)
建帛社 2002
Internet Literacy in "Literacy in life of Information"
Asakurashoten 2002
Household Accounts for Environmental Protection in "Lifestyle and Life-design in Diverse Society
Kenpakusha 2002
more...
Works (4):
超高性能廃棄物処理システムの開発
2004 -
生分解性プラスチックのマイクロカプセル化(II)
2003 -
生分解性プラスチックのマイクロカプセル化(I)
2003 -
生分解性オムツ処理機の新システム開発と事業化
2003 -
Education (4):
- 1975 Kyoto University
- 1975 Kyoto University Graduate School, Division of Engineering
- 1970 Kyoto University Faculty of Engineering
- 1970 Kyoto University Faculty of Engineering
Professional career (1):
PhD (Kyoto University)
Work history (1):
Gifu University Faculty of Education, Department of Home Economics
Association Membership(s) (5):
消費者教育学会
, 日本生物物理学会
, 日本家政学会
, 日本化学会
, 高分子学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM