Rchr
J-GLOBAL ID:200901026644165628   Update date: Feb. 15, 2006

Hirota Chikako

ヒロタ チカコ | Hirota Chikako
Affiliation and department:
Research field  (3): Art history ,  Aesthetics and art studies ,  Science education
Research keywords  (4): ピアノ指導 ,  ピアノ演奏 ,  Piano Lessons ,  Piano playing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 音環境
  • 初等教育者へのピアノ指導
  • ピアノ演奏ソロ及び室内楽
  • Soundscape for scholl teachers
  • Piano Lessons for school teachers
Show all
MISC (5):
  • 豊かな音環境に暮らす. 母と子社. 2003. 8-12月号, 1月号
  • 21世紀の母親と子育て-「全きる力を育む」ための14章-(共著). 母と子社. 2001. 2001年4月. 増刊
  • Mother and Child Rearing in the 21st Century. Haha to Ko Sha. 2001. 2001年4月. 増刊
  • 基本奏法を考慮した表現初期におけるピアノ指導上の一考察-ベートベン"Leichte Sonate"へのアプローチ-. 神戸女子短期大学論攷. 1999. 44. 73-96
  • A Study on Teaching Fundamental Piano Techniques for Interpretive Expression at the Elementary Level : An Approach to Performing the "Leichte Sonate" by Ludwig van Beathoven. The Ronko Kobe Women's Junior College. 1999. 44. 73-96
Books (4):
  • 総合演習ワーク・ノート 新しい時代の学習論「総合演習」への道しるべ
    田研出版 2000
  • A Guide to Interdisciplinary Studies : A Learning Theory for the New Epoch
    Taken-syuppan 2000
  • 「生きる力を育む」21世紀の教師
    大空社 1999
  • Teachers Who Can Give Students the Power to Live in the 21th Century
    (]E87B3[)zorasha 1999
Works (15):
  • 編曲作品のピアノ発表(共演)神戸朝日ホール
    2000 -
  • Piano Solo of arranged piece
    2000 -
  • チャリティコンサート 阪神大震災で親を亡くした子供達のためのケアハウス設立の為の。京都左京区アーズローカス音楽ホール
    1997 -
  • Charity Concert
    1997 -
  • ピアノアンサンブルのひととき 神戸生田文化会館
    1994 -
more...
Education (2):
  • - 1975 ドイツミュンヘン音楽大学 ピアノ
  • - 1972 Kobe College School of Music
Work history (4):
  • 1992 - 1994 Shoei Junior College
  • 1992 - 1994 Sh(]E87C7[)ei Jr. College, a part-time Instructor
  • 1978 - 1980 Ogaki Women's College
  • 1978 - 1980 Oogaki Women's Jr. College, Instructor
Association Membership(s) (4):
日本音楽教育学会 ,  全日本音楽教育研究会大学部会 ,  日本ピアノ教育連盟 ,  日本演奏連盟
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page