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J-GLOBAL ID:200901026977579802   Update date: Feb. 01, 2024

Kondo Kimihiko

コンドウ キミヒコ | Kondo Kimihiko
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (16): omnichannel ,  co-creation of value ,  CRM ,  取引 ,  イノベーション ,  業態 ,  小売業 ,  流通システム ,  マーケティング ,  CRM ,  Transaction ,  Innovation ,  Retail Institition ,  Retailing ,  Distribution System ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2020 - 2023 Research on innovation of retail business model in the age of digital transformation
  • 2016 - 2020 Retailers' organizational foundations for growth strategy: Driving factors and the outcome
  • 2015 - 2018 小売業における日本型マルチチャネル化のメカニズムと経営成果に関する研究
  • 2012 - 2016 Research on rapid retail growth and the organizational process
  • 2012 - 2014 Research on the mechanism of value cocreation in value chain
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Papers (24):
  • Kimihiko Kondo. Distribution Innovation in the Digital Transformation Era: A Shift Change in Business Model. Distribution Studies. 2023. 52. 15-22
  • Yoshinori Fujikawa, Norio Imai, Kimihiko Kondo, Hanae Okawa, Kengo Horiuchi. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 44-56
  • Yoshinori Fujikawa, Kimihiko Kondo, Norio Imai. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 30-43
  • Kimihiko Kondo, Shinya Nakami, Kazuo Shirotori. Neo-Retail:A New Retail Business Model in the New Normal Era. Japan Marketing Journal. 2021. 41. 1. 16-28
  • Kimihiko Kondo. Digitalization and Omnichannel Dynamic Capabilities in Retailing. Organizational Science. 2020. 54. 2. 26-36
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Books (9):
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在
    千倉書房 2019
  • MBAのためのビジネスプランニング手法
    同文舘出版 2010 ISBN:9784495379711
  • MBAのためのケース分析
    同文舘出版 2010 ISBN:9784495372620
  • 小売業革新
    千倉書房 2009
  • わかる経営学
    日本経済評論社 2005 ISBN:9784818817678
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Lectures and oral presentations  (14):
  • デジタル・トランスフォーメーションがもたらすオムニチャネルの革新
    (日本マーケティング学会カンファレンス 2019 2019)
  • オムニチャネル化プロセスに関する一考察-オフラインとオンラインの資源展開のメタ能力についてー
    (日本商業学会第68回全国研究大会 2019)
  • 顧客戦略としてのオムニチャネルー市場ゲームの転換ー
    (日本商業学会第68回全国研究大会 2018)
  • オムニチャネル戦略と経営成果
    (日本商業学会第67回全国研究大会 2017)
  • 日本型オムニチャネルの捉え方と理論構築の方向性
    (日本マーケティング学会リサーチプロジェクト オムニチャネル研究会 研究報告会 2016)
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Works (2):
  • 宿泊業における顧客満足に関する研究
    1999 -
  • Customer Satisfaction in Hotel Industry
    1999 -
Education (4):
  • - 1990 Kobe University
  • - 1990 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • - 1984 Doshisha University Faculty of Commerce
  • - 1984 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • Master of Commercial Science (Kobe University)
Work history (14):
  • 2004/04 - 現在 同大学院商学研究科アントレプレナーシップ専攻教授
  • 2010/04 - 2013/03 同専攻長
  • 2005/08 - 2006/08 米国ノースウェスタン大学大学院客員研究員
  • 2003/10 - 2004/03 同教授
  • 1997/04 - 2003/10 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
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Committee career (8):
  • 2012/11 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2013/05 - 日本商業学会 理事
  • 日本商業学会 会員
  • 日本消費者行動研究学会 会員
  • 現代経営学研究学会 一般会員
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Association Membership(s) (7):
日本マーケティング学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  現代経営学研究学会 ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies ,  The Association of Advanced Management Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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