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J-GLOBAL ID:200901027036891649
Update date: Sep. 27, 2022
Orikasa Kazufumi
オリカサ カズフミ | Orikasa Kazufumi
Affiliation and department:
Job title:
教授
Research field (3):
Sociology
, Commerce
, Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords (9):
マーケティング論
, マーケティング情報システム論
, 情報社会論
, 国際情報論
, 経営情報システム論
, Marketing theory
, Marketing Information System
, Information Sociology
, Management Information System
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2006 - 2012 マーケティング・ディスコース
- 2006 - 2012 マーケティング・ディスコース
- マ-ケティング制度論
- Marketing Institution
Papers (9):
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ORIKASA Kazufumi. Pespectives and Approaches on Critical Marketing StudiesーInvitation to Critical Researchー. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2012. 第8号. 1-21
-
ORIKASA Kazufumi. Perspectives and Approaches on Critical Marketing StudiesーInvitation to Critical Reseach-. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2011. 第7号. 1-16
-
ORIKASA Kazufumi. Translation of "Marketing Discourse"with the Introduction and self-considerationsーA critical perspective. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2010. 第6号. 73-84
-
ORIKASA Kazufumi. New Trends:Challenges and Issues on "Neuro-marketing". NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2010. 第6号. 13-24
-
ORIKASA Kazufumi. Ratinality of Institutional,Power,Authority and Governmental Management on MarketingーFocusing on Critical Perspective by Marketing Discourseー. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2009. 第5号. 1-20
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MISC (35):
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マーケティング戦略におけるネガティブな側面と問題点-負のマーケティング論研究序説-. 名古屋学芸大学「教養編」. 2005. 第1号
-
The Negative Phases and Problems in a Marketing Strategy. Nagoya University of Arts and Sciences. 2005. No.1
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折笠 和文. 情報ネットワーク社会における負のスパイラル. 愛知女子短期大学研究紀要. 2001. 36. 21-30
-
折笠 和文. 情報社会の進展におけるカタストロフィーモデル適用の一考察(1)-デジタルエコノミーと情報産業革命論-. 愛知女子短期大学研究紀要. 2001. 36. 31-37
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Some Negative Spirals on Information Network Society. The Research Bulletin of Aichi Women's Junior College. 2001. 36. 21-30
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Books (19):
-
Marketing DiscourseーA critical perspective
2010
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国際情報論(単著)
同文舘 2003
-
International Information Theory
Doubunkan Press 2003
-
高度情報化社会の諸相(改訂増補版)-単著
同文館 2002
-
国際マーケティング戦略(共著)
学文社 2000
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Education (2):
- - 1985 Meiji University
- - 1985 Meiji University Graduate School, Division of Political Economics
Professional career (2):
Committee career (3):
- 2010/04 - 現在 商品開発管理学会 常任理事
- 2001/04 - 2010/03 商品開発管理学会 理事
- 1996/04 - 1998/03 産業・組織心理学会 理事
Awards (1):
- 1996 - 21世紀の飛騨・高山の新たな挑戦-教育研究機能と地域産業の育成をめざして-
Association Membership(s) (6):
商品開発管理学会
, 情報文化学会
, 日本経営学会
, 産業・組織心理学会
, 日本教育情報学会
, 経営情報学会
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