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J-GLOBAL ID:200901027036891649   Update date: Sep. 27, 2022

Orikasa Kazufumi

オリカサ カズフミ | Orikasa Kazufumi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (3): Sociology ,  Commerce ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (9): マーケティング論 ,  マーケティング情報システム論 ,  情報社会論 ,  国際情報論 ,  経営情報システム論 ,  Marketing theory ,  Marketing Information System ,  Information Sociology ,  Management Information System
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2006 - 2012 マーケティング・ディスコース
  • 2006 - 2012 マーケティング・ディスコース
  • マ-ケティング制度論
  • Marketing Institution
Papers (9):
  • ORIKASA Kazufumi. Pespectives and Approaches on Critical Marketing StudiesーInvitation to Critical Researchー. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2012. 第8号. 1-21
  • ORIKASA Kazufumi. Perspectives and Approaches on Critical Marketing StudiesーInvitation to Critical Reseach-. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2011. 第7号. 1-16
  • ORIKASA Kazufumi. Translation of "Marketing Discourse"with the Introduction and self-considerationsーA critical perspective. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2010. 第6号. 73-84
  • ORIKASA Kazufumi. New Trends:Challenges and Issues on "Neuro-marketing". NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2010. 第6号. 13-24
  • ORIKASA Kazufumi. Ratinality of Institutional,Power,Authority and Governmental Management on MarketingーFocusing on Critical Perspective by Marketing Discourseー. NagoyaUniversity of Arts and Sciences "The Journal of Liberal Arts". 2009. 第5号. 1-20
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MISC (35):
  • マーケティング戦略におけるネガティブな側面と問題点-負のマーケティング論研究序説-. 名古屋学芸大学「教養編」. 2005. 第1号
  • The Negative Phases and Problems in a Marketing Strategy. Nagoya University of Arts and Sciences. 2005. No.1
  • 折笠 和文. 情報ネットワーク社会における負のスパイラル. 愛知女子短期大学研究紀要. 2001. 36. 21-30
  • 折笠 和文. 情報社会の進展におけるカタストロフィーモデル適用の一考察(1)-デジタルエコノミーと情報産業革命論-. 愛知女子短期大学研究紀要. 2001. 36. 31-37
  • Some Negative Spirals on Information Network Society. The Research Bulletin of Aichi Women's Junior College. 2001. 36. 21-30
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Books (19):
  • Marketing DiscourseーA critical perspective
    2010
  • 国際情報論(単著)
    同文舘 2003
  • International Information Theory
    Doubunkan Press 2003
  • 高度情報化社会の諸相(改訂増補版)-単著
    同文館 2002
  • 国際マーケティング戦略(共著)
    学文社 2000
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Education (2):
  • - 1985 Meiji University
  • - 1985 Meiji University Graduate School, Division of Political Economics
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Committee career (3):
  • 2010/04 - 現在 商品開発管理学会 常任理事
  • 2001/04 - 2010/03 商品開発管理学会 理事
  • 1996/04 - 1998/03 産業・組織心理学会 理事
Awards (1):
  • 1996 - 21世紀の飛騨・高山の新たな挑戦-教育研究機能と地域産業の育成をめざして-
Association Membership(s) (6):
商品開発管理学会 ,  情報文化学会 ,  日本経営学会 ,  産業・組織心理学会 ,  日本教育情報学会 ,  経営情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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