Rchr
J-GLOBAL ID:200901027180301252
Update date: Feb. 01, 2024
Kobayashi Keiichi
コバヤシ ケイイチ | Kobayashi Keiichi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Educational psychology
Research theme for competitive and other funds (7):
Papers (20):
-
小林敬一. Learning by teaching face-to-face: The contributions of preparing-to-teach, initial-explanation, and interaction phases. European Journal of Psychology of Education. 2022. 551-566
-
小林敬一. The retrieval practice hypothesis in research on learning by teaching: Current status and challenges. Frontiers in Psychology. 2022. 1-6
-
小林敬一. Effects of collaborative versus individual preparation on learning by teaching. Instructional Science. 2021. 49. 811-829
-
Emphasis framing effects of conflicting messages. Journal of Media Psychology. 2020. 32. 3. 119-129
-
小林敬一. Why is learning by teaching other students effective? An examination of five hypotheses. Japanese Journal of Educational Psychology. 2020. 68. 401-414
more...
MISC (34):
-
小林敬一. 教授的質問を準備することで学ぶ. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学 篇). 2022. 157-173
-
小林敬一. 教える準備 に協同 で取り組む 過程 の分析 の分析. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学 篇). 2021. 72. 169-182
-
小林敬一. 日本の学生には教授予期の学習効果が見られない?. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇). 2019. 70. 95-102
-
小林敬一. Learning Effects of Connecting Individual and Collaborative Learning Activities. 2018. 69. 49-60
-
小林 敬一. 対立・競合する議論の異なる効果. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇). 2018. (vol)68. (num). (xxx) 51-(zzz)62
more...
Books (2):
-
大学教育-越境の説明をはぐくむ心理学
ナカニシヤ出版 2014
-
感情と思考の科学事典
朝倉書店 2010
Lectures and oral presentations (23):
-
教授的質問を準備することの学習効果
(日本心理学会第86回大会 2022)
-
協同準備が教えることによる学習に及ぼす効果
(日本心理学会第84回大会 2020)
-
対面して教えることによる学び
(日本心理学会第83回大会 2019)
-
科学的信念に及ぼす科学的・社会的合意性認知の効果
(日本心理学会第81回大会 2017)
-
科学的信念に及ぼす 科学的・社会的合意性認知の効果
(日本心理学会第81回大会 2017)
more...
Education (4):
- - 1996 Kyushu University
- - 1996 Kyushu University Graduate School, Division of Education
- - 1991 University of Tsukuba
- - 1991 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (1):
- Ph.d.(Educational Psychology) (Kyushu University)
Awards (1):
Association Membership(s) (4):
日本発達心理学会
, Japanese Society of Cognitive Psychology
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
Return to Previous Page