Rchr
J-GLOBAL ID:200901027294897244   Update date: Sep. 02, 2022

Okuma Sakae

オオクマ サカエ | Okuma Sakae
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Literature - European
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2001 - 2003 「複合自我」表象の文学
  • 2001 - 2003 Literature of Representing 'Composite Self'
  • 言語転移
  • 現代イギリス小説
  • Language Transfer
Show all
MISC (60):
  • サルマン・ルシュディの半生-1947から2000まで. 「筑波英学展望」筑波英学展望の会. 2003. 22. 15-56
  • 「複合自我」の「歴史」的位相-『真夜中の子供たち』について. 「言語文化論集」筑波大学. 2003. 61. 45-118
  • A Half Life of Salman Rushdie. Tukuba Englsh studies, University of Tukuba. 2003. 22. 15-56
  • 'Historical' aspects of the 'Composite Self'-On Midnigt's Children. Stadies in Languages and Cultures, University of Tukuba. 2003. 61. 45-118
  • 『グリマス』における「複合自我」表象 -サルマン・ルシュディと「メタフィクション」世代の作家たち. 「言語文化論集」筑波大学現代語・現代文化学系. 2002. 60. 83-120
more...
Books (7):
  • 文学作品の社会問題化過程-『悪魔の詩』事件の文学社会学的考察
    差異と同一化-ポストコロニアル文学論,研究社出版 1997
  • How a Literary Work Became a Social Problem -A Socioliterary Consideration on (The Satanic Verses)■.-.
    (Difference and Identification -On Post-Colonial Literature,)■.-. Kenkyusha 1997
  • ピーター・アクロイド,マーティン・エイミス,ジャネット・ウィンタースン
    世界・現在・文学・作家ファイル 1996
  • Peter Ackroyd, Martin Amis, Jeanette Winterson
    Writers in the World Now 1996
  • ダン、エンブレム、マニエリスム-機知の観察
    白凰社 1986
more...
Education (5):
  • - 2000 サリー大学 イングリッシュ・ランゲージ・インスティテュート 言語学(TESOL)
  • - 2000 University of Surrey English Langnage Institute Linguistics(TESOL)
  • - 1975 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Humanities
  • - 1975 Tokyo Metropolitan University Graduate School, Division of Humanities
  • - 1970 東京教育大学 文学部 文学科
Professional career (2):
  • Master of Arts (Tokyo Metropolitan University)
  • MA in Linguistics(TESOL) (University of Surrey)
Committee career (2):
  • 2003 - 筑波英語教育学会 会長
  • 1996 - 1997 日本英文学会 編集委員
Association Membership(s) (3):
筑波英語教育学会 ,  日本コミュニケーション学会 ,  日本英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page