Rchr
J-GLOBAL ID:200901027438449624
Update date: Apr. 03, 2014
KAZUO IDE
イデ カズオ | KAZUO IDE
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research keywords (2):
教科教育学 Japanese language education;
, Subject pedagogy 国語科教育;
Research theme for competitive and other funds (2):
2012 - 2014 説明的文章の読みにおける知識情報の収集
2012 - 2014 言語活動の充実を図るための学習指導の在り方
MISC (6):
日本国語教育学会. 要点、その指導の在り方. 月刊 国語教育研究. 2011. No.473. 2011年9月号
日本国語教育学会. 研究-話す・聞くに関して. 国語単元学習の創造. 2010
玉川大学学術研究所. 言語活動の充実を図る教育課程. 教師養成研究センター紀要. 2010. 第2
市川昭牛, 若井彌一. 月刊「教職研修」. 教育開発研究所. 2010. 2010. 5月. 148-149
Tamagawa University Research Institure. Curriculum formation to enrich the language activity. Tamagawa University Teacher Education Review. 2010. 第2
more...
Books (21):
小学校国語科授業で役立つ学習チェックのミニ技法
明治図書 2011
別冊教職研修五月号 学校管理職合格セミナー
教育開発研究所 2011
学校講話の極意
教育開発研究所 2011
学校講話の極意
教育開発研究所 2011
管理職は教育課程編成にどのように携わるか 教育課程編成・実施上の配慮事項は何か
教育調査研究所 2010
more...
Lectures and oral presentations (11):
文学的な文章の解釈と指導のあり方
(八王子市教育委員会主催の研究奨励校(散田小学校)発表会での講演 2012)
「心の健康ニュース」(全国の中学校・高等学校向け)のポスター「コミュニケーションスキル」
(少年写真新聞社 2012)
主体的に取り組む児童の育成-書くことを通して-
(府中市教育委員会研究奨励校 府中市立白糸台小学校 2012)
伝え合う力と表現力の育成
(町田市教育委員会主催の研究奨励校(小山ヶ丘小学校)発表会での講演 2011)
「小学校低・中学年書くこと」部会 指定討論者
(日本国語教育学会 全国研究大会 2011)
more...
Education (2):
- 1986 Saitama University Faculty of Education
- 1986 Saitama University Faculty of Education
Professional career (1):
null (Saitama University)
Work history (11):
Tamagawa University Graduate School of Education Graduate School of Education( Teaching Profession ) Professor
Tamagawa University
東京都世田谷区立桜丘小学校長
東京都世田谷区立奥沢小学校長
東京都町田市立町田第五小学校長
東京都立教育研究所 国語教育・教育経営担当統括指導主事
東京都立教育研究所指導主事
東京都江戸川区教育委員会指導主事
東京都台東区立育英小学校教諭
東京都荒川区立赤土小学校教諭
東京都江戸川区立下鎌田東小学校教諭
Show all
Committee career (2):
2011 - 日本国語教育学会 常任理事
2008 - 日本学校図書館学会 事務局長
Association Membership(s) (3):
日本言語技術教育学会
, 日本学校図書館学会
, 日本国語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM