Rchr
J-GLOBAL ID:200901027548275702
Update date: Sep. 26, 2022
Aoki Junko
アオキ ジュンコ | Aoki Junko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Yasuda Women's University Faculty of Letters, Department of English
About Yasuda Women's University Faculty of Letters, Department of English
Search "Yasuda Women's University Faculty of Letters, Department of English"
Detailed information
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
http://www1.yasuda-u.ac.jp/prof/aoki-j/
Research field (2):
Education - general
, Sociology
Research keywords (4):
異文化理解
, 異文化コミュニケーション教育
, Cross-cultural Understanding
, Education of Intercultural Communication
Research theme for competitive and other funds (5):
カルチュラル・スタディーズ
異文化理解教育
異文化コミュニケーション
Curriculum of Education of Intercultural Communication
Intercultural Communication
MISC (57):
異文化コミュニケーション教育(異文化教育)の原点としての「我々」と「彼等」のコミュニケーション問題(12)-異文化コミュニケーション教育における「幸福」(3). 安田女子大学紀要. 2010. 38. 75-89
「虚構世界」と「現実世界」:小説を読む行為と異文化コミュニケーションを学ぶ行為を繋ぐ(3)-女性とステレオタイプ(2)ー. 英語英米文学論集. 2010. 19. 31-61
異文化コミュニケーション教育(異文化教育)の原点としての「我々」と「彼等」のコミュニケーション問題(11)-異文化コミュニケーション教育における「幸福」(2). 安田女子大学紀要. 2009. 37. 36-51
「虚構世界」と「現実世界」:小説を読む行為と異文化コミュニケーションを学ぶ行為を繋ぐ(2)-女性とステレオタイプー. 英語英米文学論集. 2009. 18. 27-59
異文化コミュニケーション教育(異文化教育)の原点としての「我々」と「彼等」のコミュニケーション問題(10)-異文化コミュニケーション教育における「幸福」(1). 安田女子大学紀要. 2008. 36. 57-69
more...
Books (8):
「虚構世界」と「現実世界」-「小説を読む」と「異文化コミュニケーションを学ぶ」を繋ぐ
大学教育出版社 2007
異文化コミュニケーション教育における「正義」扱い
大学教育出版社 2004 ISBN:488730577X
異文化コミュニケーション教育におけるヒーロー
大学教育出版 2001
Heroes in Education of Intercultural Communication
University Education Press 2001
異文化コミュニケーション教育
渓水社 1999
more...
Education (2):
- 1992 Southen Illinois University Curriculum, Instruction & Media
- 1991 米国イリノイ州立南イリノイ大学 (博士) 教育学部カリキュラム・インストラクション・メディア学科
Professional career (2):
(BLANK)
(BLANK)
Association Membership(s) (4):
日本コミュニケーション学会
, 異文化間教育学会
, 異文化コミュニケーション研究会
, SIETAR
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM