Rchr
J-GLOBAL ID:200901028537202254   Update date: Sep. 13, 2009

Koshizuka Munetaka

コシヅカ ムネタカ | Koshizuka Munetaka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Sociology
Research keywords  (2): 社会学 ,  Sociology
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2004 - 2008 インバウンドツーリストの受入体制の研究
  • 北海道観光の活性化
  • エコツーリズム
  • リゾート開発
  • エコツーリズム
Show all
MISC (14):
  • 観光経営の展開と手法1. 札幌国際大学観光教育研究年報. 2003. 3号
  • 北海道における観光地づくりの戦略的展開. 札幌国際大学観光教育研究年報. 2002. 2号
  • Eco tourism in Hokkaido-Research on Local Government Policy and Public Involvement. The sixth Asia Pacific Tourism Association Annual Conference Proceedings. 2000. 1. 289-296
  • Tourism Education at Four-year Universities in Japan. Proceedings of the eight Austrarian Tourism and Hospitality Research Conference. 1998. 2. 577-578
  • インターネットによる観光情報の提供 -登別温泉を事例に-. 1997
more...
Books (6):
  • 観光学入門
    札幌国際大学観光学部 2005
  • 現代観光研究
    嵯峨野書院 1996
  • 現代観光学の展開
    学文社 1996
  • 現代観光総論
    学文社 1995
  • リゾート論講義(上)
    CIS計画研究所 1994
more...
Works (2):
  • パーソナルツーリズムにおける観光行動と新たな観光戦略に関する研究
    1999 -
  • Research on Personal Tourism and New Strategy
    1999 -
Education (2):
  • - 1977 Rikkyo University Graduate School of Sociology
  • - 1977 Rikkyo University Graduate School, Division of Sociology
Professional career (1):
  • Master of Sociology (Rikkyo University)
Work history (9):
  • 2001 - Sapporo International University Graduate School of Tourism
  • 1996 - Sapporo International University School of Tourism, Department of Tourism
  • 1995 - 同 教授
  • 1984 - 1994 静修短期大学 助教授
  • 1984 - 1994 Seishu junior College, Assistant Professor
Show all
Committee career (1):
  • 2004 - 日本観光研究学会 常務理事
Association Membership(s) (6):
Asia Pacific Tourism Association ,  日本観光研究学会 ,  the Japan Academic Society of Tourism ,  Japan Instituta of Tourism Reseach(JITR) ,  Asia Pacific Tourism Association ,  Travel and Tourism Research Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page