Rchr
J-GLOBAL ID:200901028839596502
Update date: Mar. 21, 2024
Shincho Akinori
シンチョウ アキノリ | Shincho Akinori
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (3):
Business administration
, Educational technology
, Intelligent informatics
Research keywords (6):
ナレッジマネジメント
, 経営情報システム
, コンピュータリテラシー
, knowledge management
, management infomation system
, computer literacy
Research theme for competitive and other funds (4):
- 1994 - 1994 コンピュータ利用による疑似体験と実体験における教育的効果の差異の分析
- 1993 - 1993 コンピュータを利用した情報活用能力が家政系教科の知識へ及ぼす効果の分析
- ナレッジマネジメントにおける情報管理
- Contorol of infomation in knowledge managemant
Papers (27):
-
SHINCHO Akinori. How to use ICT Using Mobile Internet Devices as Collaboration Tools for Small Groups. 2020. 1. 143-156
-
新長, 章典. 大学での電子教科書利用の課題. 京都学園大学経営学部論集 = The Kyoto Gakuen University review, Faculty of Business Administration / 京都学園大学経営学部学会 編. 2013. 第22巻. 第1・2号. 135-149
-
新長, 章典. 多人数教育を前提とした出席管理システムについて. 京都学園大学経営学部論集 = The Kyoto Gakuen University review, Faculty of Business Administration / 京都学園大学経営学部学会 編. 2007. 17. 1.2. 67-83
-
Shicho, Akinori. Attendance Management/Lesson Support System Using Noncontact Type IC Card and Mobile Phone. 2006. 15. 3. 1-15
-
新長 章典. キャンパスネットワークにおける検疫システム. 京都学園大学経営学部論集 = The Kyoto Gakuen University review, Faculty of Business Administration / 京都学園大学経営学部学会 編. 2004. 14. 2. 19-33
more...
Lectures and oral presentations (16):
-
大学野球投手におけるセンシングデータを活用した投球動作の指導法およびアセスメント法の検討 - 混合研究法デザインと学際的アプローチによるコーチング・ポートフォリオ作成の試み -
(日本コーチング学会第35回学会大会 2024)
-
大学野球選手におけるセンシングデータを活用した投球動作の指導法およびアセスメント法の検討 -事例研究型混合研究法デザインによるコーチング・ポートフォリオ作成の試み-
(日本コーチング学会第34回学会大会 2023)
-
Research of information literacy system required for the construction design in multimedia environment
(2002)
-
1101 Information Literacy Necessary for Architectural Design in IT Enviroment
(2001)
-
1102 Education of Architectural CAD in It Enviroment
(2001)
more...
Professional career (1):
- Master of Economics (Hiroshima University of Economics)
Association Membership(s) (3):
教育情報システム学会
, 日本教育工学会
, 情報処理学会
Return to Previous Page