Rchr
J-GLOBAL ID:200901029465127550   Update date: Nov. 10, 2018

Kawai Shunji

カワイ シュンジ | Kawai Shunji
Research field  (3): Education - general ,  Educational technology ,  Science education
Research keywords  (6): 教科教育 ,  授業研究 ,  教育学 ,  Curriculum Studies ,  The study of teaching ,  EDUCATIONAL RESEARCH
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1979 - 授業研究、個に即した教育実践の具体的な在り方に関する研究
  • 1979 - 「動的相対主義」の教育哲学研究
  • 教師教育
  • Teacher education
  • The study of teaching
Show all
MISC (38):
  • 人間形成の視点. 大阪樟蔭女子大学論集. 1999. 36
  • 子どもとともに生きるために-(10)-全人的アプローチ-. 「考える子ども」. 1998. 243
  • 子どもとともに生きるために-(9)-問題解決学習とカルテ-. 「考える子ども」. 1997. 242
  • 子どもとともに生きるために-(8)-問題解決学習における教師の姿-. 「考える子ども」. 1997. 241
  • 子どもとともに生きるために-(7)-"子どもの問いの発展をこそ-. 「考える子ども」. 1997. 239
more...
Books (5):
  • 教育実習完全ガイド
    ミネルヴァ書房株式会社 2004
  • 教職と人間形成
    八千代出版株式会社 2004
  • 『教育をひらき支える言葉-上田菫、人生と教育へのアフォリズム(警句)-』
    黎明書房 2000
  • 個に迫る授業(共著)
    明治国書 1994
  • 実践教育相談シリーズ、第9巻。障害のある子についての相談
    ぎょうせい 1993
Works (191):
  • 静岡県静岡市立安東小学校研究会指導・講演
    2004 -
  • 広島県呉市立原小学校研究会指導
    2004 -
  • 長野県上伊那郡宮田村立宮田小学校研究会指導
    2004 -
  • 日本教育方法学会第40回記念大会 課題研究発表・和光大学
    2004 -
  • 大阪府社会科教育研究会にて講演
    2004 -
more...
Education (4):
  • - 1979 Rikkyo University Graduate School of Arts
  • - 1979 Rikkyo University Graduate School, Division of Letters
  • - 1974 Rikkyo University College of Arts Department of Education
  • - 1974 Rikkyo University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master of Theology (Rikkyo University)
Work history (10):
  • 2002 - - 大阪大学(文学部・文学研究科) 非常勤講師
  • 1992 - 2001 Osaka Shoin Women's University
  • 1992 - 2001 Osaka Shoin Women's University Assistant
  • 2001 - - 〃 教授
  • 2001 - - Osaka Shoin Women's University Profess.
Show all
Committee career (1):
  • 1996 - 2000 社会科の初志をつらぬく会 運営委員,関西ブロック研究部長
Association Membership(s) (8):
中部教育学会 ,  社会科の初志をつらぬく会 ,  日本社会科教育学会 ,  日本カリキュラム学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育方法学会 ,  教育哲学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page