Rchr
J-GLOBAL ID:200901029599679827   Update date: Sep. 21, 2022

Kondou Masanobu

コンドウ マサノブ | Kondou Masanobu
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
  • 地域科学研究科  教授
Research keywords  (16): 教材開発 ,  保健教育 ,  実態調査 ,  エイズ教育 ,  研究動向 ,  保健体育学 ,  病者・社会の学習モデル ,  病者教育 ,  体健体育学 ,  認識調査 ,  教材分析 ,  保健体育研究 ,  EDMARS ,  文献検索 ,  確認調査 ,  データベース
MISC (15):
  • KONDO Masanobu. A Practical Study on the Development of Teaching Materials in Health Education(V). Bulletin of the Faculty of Regional Studies, Gifu University. 2015. 36. 65-79
  • KONDO Masanobu. A Practical Study on the Development of Teaching Materials in Health Education(IV). Bulletin of the Faculty of Regional Studies, Gifu University. 2013. 32. 143-175
  • KONDO Masanobu. On the establishment of "the health education curriculum"(I). Bulletin of the Faculty of Regional Studies, Gifu University. 2012. 31. 147-159
  • KONDO Masanobu. A Practical Study on the Development of Teaching Materials in Health Education (III). Bulletin of the Faculty of Regional Studies, Gifu University. 2009. 25. 83-103
  • 藤田 和也, 日野 秀逸, 山崎 喜比古, 近藤 真庸, 岡崎 勝博. 現代の健康課題と学校健康教育の役割. 学校保健研究. 2005. 47. 19-31
more...
Books (10):
  • 触発・追究型の健康教育
    2007
  • “シナリオ&ワークシート"方式による触発・追究型の健康教育
    明治図書出版 2007 ISBN:9784182881114
  • 養護教諭成立史の研究
    2003
  • 養護教諭成立史の研究 : 養護教諭とは何かを求めて
    大修館書店 2003 ISBN:4469265306
  • 歌って!踊って!健康百歌 : からだで学ぶ健康教育 : 園・学校・家庭でも使える
    明治図書出版 2001 ISBN:4187799044
more...
Education (3):
  • 1982 - 1985 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Humanities
  • 1978 - 1982 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Humanities
  • 1973 - 1977 東京教育大学体育学部健康教育学科
Professional career (1):
  • 文学修士 (東京都立大学)
Work history (4):
  • 1989/04/01 - 1996/09/30 Gifu University Faculty of Education
  • 1994 - 1995 Gifu University Faculty of Education
  • 1985/04/01 - 1989/03/31 中京女子大学体育学部
  • Gifu University Faculty of Regional Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page