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J-GLOBAL ID:200901029759754758   Update date: Mar. 14, 2016

Toshihiko Sato

サトウ トシヒコ | Toshihiko Sato
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (10): グローバル ,  コンシューマ ,  マーケティング ,  小売 ,  流通 ,  global ,  consumer ,  Marketing ,  Rotail ,  Distnibution
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2002 - 2004 小売業態に関する研究
  • コンシューマビジネスの海外展開
MISC (15):
  • 21世紀の流通ビジネスモデルと国内小売業の課題. 私立大学学術研究高度化事業 ORC研究成果報告書「21世紀の流通ビジネスモデルのビジョン構築」. 2005. 第2部. 523-537
  • 日本のフランチャイズ業界の構造. 私立大学学術研究高度化事業 ORC研究成果報告書「21世紀の流通ビジネスモデルのビジョン構築」. 2005. 第2部. 507-521
  • フランチャイズ・システムの定義 -流通システムの見地から-. 私立大学学術研究高度化事業 ORC研究成果報告書「21世紀の流通ビジネスモデルのビジョン構築」. 2005. 第2部. 491-506
  • 日本型フランチャイズ・システムの特徴 -導入過程と現状の構造分析から-. 私立大学学術研究高度化事業 ORC研究成果報告書「21世紀の流通ビジネスモデルのビジョン構築」. 2005. 第2部. 465-489
  • マーチャンダイジング仮説 -21世紀の流通ビジネスモデルの構築に向けて-. 私立大学学術研究高度化事業 ORC研究成果報告書「21世紀の流通ビジネスモデルのビジョン構築」. 2005. 第2部. 451-464
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Education (4):
  • - 1990 Keio University Graduate School of Business Administration
  • - 1990 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
  • - 1978 Doshisha University Faculty of Commerce
  • - 1978 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 経営学修士 (慶應義塾大学)
Work history (1):
  • Osaka Sangyo University Faculty of Business Management Department of Commercial Science Professor
Association Membership(s) (2):
商業学会 ,  ダイレクトマーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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