Rchr
J-GLOBAL ID:200901029865078729   Update date: Mar. 28, 2024

NAKAMURA Tagiru

ナカムラ タギル | NAKAMURA Tagiru
Affiliation and department:
Research field  (1): Basic brain sciences
Research keywords  (3): Linguistics (Pragmatics) ,  Experimental Psychology ,  Social Neuroscience
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2024 「面白い」の起源:扁桃体の役割に注目したユーモア理解過程の理論と実証
  • 2008 - 2014 Autistic children's understanding of mental and emotional states in conversation: The role of prosody
Papers (53):
  • Tagiru Nakamura, Tomoko Terada, Daisuke Suzuki, Yoshihito Nakayama. A Case Study of Developing Non-Cognitive Skills in “Media Literacy” Classrooms. 2024. 5. 120-127
  • Tagiru Nakamura, Ryotaro Okada. A Case Study of Developing Prediction Skills in “Utilization of Data Science” Classrooms. 2024. 5. 33-40
  • Tagiru Nakamura. A study about "finding" theory of humor comprehension through humor cases. 2023. 371-374
  • 中村 太戯留. 情報科目におけるBYODを利用した情報活用スキルの育成. Musashino University Smart Intelligence Center 紀要. 2023. 4. 65-72
  • Koharu Sano, Keiko Ojima, Tagiru Nakamura, Ryotaro Okada, Takafumi Nakanishi. A Method for Estimating Emotions Using HRV for Vital Data and Its Application to Self-mental care management system. EPiC Series in Computing. 2022. 81. 89-100
more...
MISC (63):
  • 中村太戯留. ユーモア理解における感情語の役割を捉える試み. 日本心理学会第87回大会発表論文集. 2023. 495
  • 中村太戯留. 作問学習による授業時間外の自主的な学修を促す試み. 2023年度ICT利用による教育改善研究発表会資料集. 2023. 18-21
  • Tagiru Nakamura. A trial of developing data utilization skills using cloud tools. IPSJ SIG Technical Report. 2023. 2023-CE-170. 6. 1-4
  • 中村太戯留. ユーモア理解における関連性と保護枠を捉える試み. 日本心理学会第86回大会発表論文集. 2022. 820
  • 中村太戯留. 学修目標を自己チェックする仕組みによる受講生の主体性促進の試み. 2022年度ICT利用による教育改善研究発表会資料集. 2022. 170-173
more...
Books (2):
  • MESHではじめるIoTプログラミング 〈うれしい〉〈たのしい〉〈おもしろい〉を創作しよう
    オーム社 2019
  • メタファー研究の最前線
    ひつじ書房 2007 ISBN:9784894763173
Lectures and oral presentations  (46):
  • クラウドベースのコンピュータ基礎教育とツールを活用したグループ活動の実践
    (日本情報科教育学会第12回全国大会講演論文集 2019)
  • 認知的負荷の考慮を目的としたダンス振付け練習用動画の構成法の提案
    (第80回情報処理学会大会論文集 2018)
  • 動画教材におけるグラフィカルなサーマライゼーションの提案とその学習行動の実証的な研究
    (第80回情報処理学会大会論文集 2018)
  • 動画教材の論理構造を捉えて要約の質を向上させる方法の提案
    (第79回情報処理学会大会論文集 2017)
  • 学習動画を視覚的に構造化して提供する学習教材の提案
    (第79回情報処理学会大会論文集 2017)
more...
Education (3):
  • 1997 - 2003 Keio University Graduate School of Media and Governance
  • 1995 - 1997 Keio University Graduate School of Media and Governance
  • 1991 - 1995 Keio University Faculty of Environment and Information Studies
Professional career (3):
  • Ph.D. (Keio University)
  • M.A. (Keio University)
  • Bachelor (Keio University)
Work history (11):
  • 2019/01 - 現在 Musashino University Faculty of Data Science (Liberal Arts Education) Associate Professor
  • 2008/09 - 現在 Keio University Faculty of Environment and Information Studies
  • 2009/04 - 2019/03 Tokyo University of Technology School of Media Science
  • 2018/04 - 2018/12 Musashino University
  • 2009/04 - 2011/03 Jin-ai University Faculty of Human Studies Department of Psychology
Show all
Association Membership(s) (2):
THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page