Rchr
J-GLOBAL ID:200901030182346742
Update date: Sep. 21, 2022
Ogino Nanae
オギノ ナナエ | Ogino Nanae
Affiliation and department:
Research field (3):
Experimental psychology
, Educational psychology
, Social psychology
Research keywords (6):
母子交流
, 心理発生的欲求
, 学習心理学
, Mother-Child Interaction
, Psychological Needs
, Psychology of learning
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2002 - 自己卑下的帰属と自己呈示について
- 2002 - A study about the self-humbl Attribution
- 1999 - 大学生の社会的欲求と原因帰属
- 1999 - Social needs and Attribution on Entrance Examination of University
- 1992 - 心理発生的欲求の分類
- 1992 - Classification of Psychological needs
- 1989 - 母子交流におけるスキンシップの問題について
- 1989 - The Study on Mother-Child Interaction (The skinship)
- 1988 - 言語連想における表記法の問題について
- 1988 - The study of The notation in the word associations.
Show all
MISC (32):
-
齊藤 勇, 荻野 七重. 自己呈示としての謝罪言葉の実証的アプローチ. 立正大学心理学部研究紀要. 2004. 2. 2. 17-33
-
A Social Psychological Study about Japanese Apology as a Self-Presentation. The Journal of the Faculty to Psychology Rissho University. 2004. 2. 17-33
-
社会的欲求の言行不一致についての心理学的アプロ-チ. 白梅学園短期大学紀要. 2003. 39. 23-41
-
大学生の社会的欲求と原因帰属. 白梅学園短期大学紀要. 2000. 36. 63-77
-
OGINO Nanae, SAITO Isamu. Social Needs and Attribution on Entrance Examination of University of Japanese Students. Memoires of Shiraume Gakuen College. 2000. 36. 36. 63-77
more...
Books (2):
-
思考と発達の構造(分担執筆)
明治図書 1969
-
Structure in Thinking and Development
Meijitoshoshuppan Corporation 1969
Education (4):
- - 1971 Waseda University
- - 1971 Waseda University Graduate School, Division of Letters Psychology
- - 1963 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
- - 1963 Waseda University Faculty of Literature Psychology
Professional career (1):
- Master of Arts (Waseda University)
Work history (2):
- 1981 - 2003 Shiraumegakuen College
- 1981 - 2003 Professor, Shiraume Gakuen College
Committee career (2):
- 1997 - 2002 日本応用心理学会 会長、事務局長、常任理事
- 1997 - 日本心理学会 評議員
Association Membership(s) (6):
日本小児科保健学会
, 日本社会心理学会
, 日本行動科学学会
, 日本動物心理学会
, 日本応用心理学会
, 日本心理学会
Return to Previous Page