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J-GLOBAL ID:200901030253035522   Update date: Feb. 01, 2024

Moriguchi Takeshi

モリグチ タケシ | Moriguchi Takeshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www.f.waseda.jp/moriguchi/
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): marketing ,  消費者行動 ,  マーケティング・サイエンス
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2021 - 2025 データ駆動型社会の基盤をなす次世代実験計画技術の開発と実証的評価
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2016 - 2019 消費者行動における選好の逆転の体系的理論構築に関する研究
  • 2015 - 2019 感性刺激が店舗内購買行動に及ぼす影響についての包括的研究
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Papers (36):
  • Hisashi Kawamata, Takeshi Moriguchi. The Effect of Color Saturation on Brand Attitudes in Brand Logo Redesign. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 3. 39-50
  • Kazutoshi Fujiwara, Takeshi Moriguchi. The Effect of Multidimensional Values of Luxury Brands on Consumers’ Purchase Intentions: Verification of the Effects of the Visibility of Products and Identifying Important Dimensions of Values. Journal of Marketing & Distribution. 2021. 24. 1. 1-15
  • Jing Li, Xueming Luo, Xianghua Lu, Takeshi Moriguchi. The Double-Edged Effects of E-Commerce Cart Retargeting: Does Retargeting Too Early Backfire?. Journal of Marketing. 2021. 85. 4. 123-140
  • Hyokjin Kwak, Marina Puzakova, Joseph F. Rocereto, Takeshi Moriguchi. When the Unknown Destination Comes Alive: The Detrimental Effects of Destination Anthropomorphism in Tourism. Journal of Advertising. 2020. 49. 5. 508-524
  • 西井真祐子, 守口剛. 製品パッケージに記載されている製品名と付随する影の方向の一致が処理の流暢性と製品選好に及ぼす影響 - 反応時間および識別率による流暢性の測定 -. 行動計量学. 2020. 47. 2. 187-197
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MISC (11):
  • Hisashi Kawamata, Takeshi Moriguchi. Customer Retention Activities Using IoT Data: The Case of “@Remote” by Ricoh. 2020. 39. 3. 125-136
  • Kazuhisa Takemura, Ayaka Katsura, Takashi Ldeno, Shiori Tatem-Atsu, Haiime Murakami, Takeshi Moriguchi, Shuzo Abe. Effect of spatial distance on consumer choice process in picture and text based advertisings. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 443-444
  • 守口 剛. 事例で学ぶブランドを育てるプロモーション(最終回)ブランド価値の階層構造とプロモーション : 価格訴求型から価値訴求型へのウェイトシフト. Top promotions販促会議. 2012. 174. 132-135
  • 阿部周造, 守口剛, 恩蔵直人, 竹村和久. 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析. 行動経済学. 2011. 3. 178-182
  • 青木 幸弘, 上田 隆穂, 守口 剛. 実践 コーポレートブランド(第60回)21世紀のマーケティング・イノベーション--課題と展望. 日経広告手帖. 2006. 50. 14. 38-41
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Books (12):
  • プロフェッショナルマーケター : マーケティング最先鋭の言葉
    ダイヤモンド社 2019 ISBN:9784478090626
  • 消費者行動の実証研究
    中央経済社 2018
  • ブランド評価手法
    朝倉書店 2014
  • 消費者行動論: 購買心理からニューロマーケティングまで
    八千代出版 2012
  • マーケティングのデータ分析
    朝倉書店 2010
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Lectures and oral presentations  (16):
  • Matrix type product display: Its concept and effectiveness
    (2020 EMAC Regional Conference 2020)
  • Targeting App-Roomers in the Omnichannel Context: A Field Experiment
    (2019 Winter AMA Conference 2019)
  • App-Rooming Targeting
    (2018 Conference on Digital Experimentation 2018)
  • How do Warm Background Colors Influence Consumers' Response Toward Anthropomorphized Products?
    (2018 INFORMS Marketing Science Conference 2018)
  • Consistency of Direction Can Influence Processing Fluency and Product Evaluation
    (2018 INFORMS Marketing Science Conference 2018)
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Education (3):
  • 1993 - 1996 Tokyo Institute of Technology
  • 1991 - 1993 University of Tsukuba
  • 1975 - 1979 Waseda University School of Political Science and Economics
Professional career (1):
  • 博士(工学) (東京工業大学)
Work history (3):
  • 2005/04 - 現在 Waseda University Faculty of Commerce
  • 1998/04 - 2005/03 Rikkyo University Department of Industrial Relations, College of Social Relations
  • 1997/04 - 1998/03 Rikkyo University Department of Industrial Relations, College of Social Relations
Awards (4):
  • 2022/11 - Hideo Yoshida International Academic Award The Double-Edged Effects of E-Commerce Cart Retargeting: Does Retargeting Too Early Backfire?
  • 2019/08 - Marketing Communications Exectives International 東京支部 Exective of the Year
  • 2015/09 - WASEDA University Teaching Award
  • 1995/05 - 日本商業学会賞・奨励賞
Association Membership(s) (5):
日本行動計量学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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