Rchr
J-GLOBAL ID:200901030972099079
Update date: Jan. 26, 2010
Sumiya Schinichi
スミヤ シンイチ | Sumiya Schinichi
Affiliation and department:
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (6):
経営戦略
, マーケティング
, 経営学
, Business Strategy
, Marketing
, Business Administration
Research theme for competitive and other funds (4):
- ドイツ企業の市場戦略に関する研究
- 企業の経営戦略、市場戦略、マーケティングに関する研究
- Study on the Market Strategy of German Enterprise
- Study on Corporate Strategy, Market Strategy and Marketing
MISC (2):
-
日独電機企業におけるグローバル化戦略-日本電機企業とシーメンスの1990年代における経営戦略-. 龍谷大学 経営学論集. 2002. Vol.42No.1
-
家電産業における流通チャネル政策の変遷とその特質. 龍谷大学大学院研究紀要 社会科学. 1989. 3
Books (5):
-
ドイツ企業の提携・M&A-ジーメンスの対市場戦略を中心に-
マルチリージョナル企業の経営学(共著) 2000
-
現代日本家電企業の海外進出-近年の市場対応を中心に-
21世紀の経営戦略(共著) 1998
-
現代日本企業のグローバル戦略-1980年代中頃以降のグローバルな市場対応を中心に-
地球時代の経営戦略(共著) 1997
-
EC統合下のドイツ企業における経営戦略の動向とその特質-ダイムラー・ベンツとジーメンスの事例を中心に-
現代企業の経営と戦略(共著) 1994
-
ドイツ企業と市場をめぐる経営戦略-70年代中頃以降のジーメンス社の投資活動と市場政策を中心に-
激動の世界と企業経営(共著) 1992
Education (4):
- - 1994 Ryukoku University Graduate School of Business Administration
- - 1994 Ryukoku University Graduate School, Division of Administration
- - 1984 Ryukoku University Faculty of Business Administration
- - 1984 Ryukoku University Faculty of Management
Professional career (1):
- (BLANK) (Ryukoku University)
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page