Rchr
J-GLOBAL ID:200901030972099079   Update date: Jan. 26, 2010

Sumiya Schinichi

スミヤ シンイチ | Sumiya Schinichi
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (6): 経営戦略 ,  マーケティング ,  経営学 ,  Business Strategy ,  Marketing ,  Business Administration
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • ドイツ企業の市場戦略に関する研究
  • 企業の経営戦略、市場戦略、マーケティングに関する研究
  • Study on the Market Strategy of German Enterprise
  • Study on Corporate Strategy, Market Strategy and Marketing
MISC (2):
  • 日独電機企業におけるグローバル化戦略-日本電機企業とシーメンスの1990年代における経営戦略-. 龍谷大学 経営学論集. 2002. Vol.42No.1
  • 家電産業における流通チャネル政策の変遷とその特質. 龍谷大学大学院研究紀要 社会科学. 1989. 3
Books (5):
  • ドイツ企業の提携・M&A-ジーメンスの対市場戦略を中心に-
    マルチリージョナル企業の経営学(共著) 2000
  • 現代日本家電企業の海外進出-近年の市場対応を中心に-
    21世紀の経営戦略(共著) 1998
  • 現代日本企業のグローバル戦略-1980年代中頃以降のグローバルな市場対応を中心に-
    地球時代の経営戦略(共著) 1997
  • EC統合下のドイツ企業における経営戦略の動向とその特質-ダイムラー・ベンツとジーメンスの事例を中心に-
    現代企業の経営と戦略(共著) 1994
  • ドイツ企業と市場をめぐる経営戦略-70年代中頃以降のジーメンス社の投資活動と市場政策を中心に-
    激動の世界と企業経営(共著) 1992
Education (4):
  • - 1994 Ryukoku University Graduate School of Business Administration
  • - 1994 Ryukoku University Graduate School, Division of Administration
  • - 1984 Ryukoku University Faculty of Business Administration
  • - 1984 Ryukoku University Faculty of Management
Professional career (1):
  • (BLANK) (Ryukoku University)
Association Membership(s) (2):
日本流通学会 ,  日本経営学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page