Rchr
J-GLOBAL ID:200901030993180119
Update date: Mar. 05, 2013
Umeki Yumiko
ウメキ ユミコ | Umeki Yumiko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Utsunomiya University International Student Center
About Utsunomiya University International Student Center
Search "Utsunomiya University International Student Center"
Detailed information
Research field (2):
Japanese language education
, Educational technology
Research keywords (3):
日本語教育
, Educational Engineering
, Japanese Language Education
Research theme for competitive and other funds (8):
日本語教育における遠隔教育
上級レベルの日本語学習者のための教材開発
日本語教育における遠隔教育
SCSを用いた日本語教育の方法論
Distance education in Japanese Language Teaching
Development of Teaching Materials for advanced Japanese learners
Distance education in Japanese language teaching
Methodology of JFL education through SCS
Show all
MISC (14):
通信衛星を用いた国際遠隔日本語教育について(共著). 教育工学会第19回講演論文集. 2003. pp.845-846
地域の日本語教授者養成における遠隔教育-テレビ会議システムを用いて-(共著). 宇都宮大学外国文学研究会『外国文学』. 2001. 50. 61-71
Distance Education in Local Japanese Teacher Training Programs-by Using the Tele-Conference System. Utsunomiya University'Foreign Literature'. 2001. 50. 61-71
大学と地域を結ぶ新たな情報通信メディアの活用(共著). 韓国日本学会・日本語教育学会共催国際シンポジウム講演論文集「21世紀型総合的日本語教育における語学・文学及びメディアのあり方」. 2000. 422-424
日本語教育の新しい展開-SCSを利用した授業の試み, 遠隔授業の利点と問題点-(共著). 語学教育研究所『語研FORUM』. 2000. 74-77
more...
Works (14):
コラボレーションシステムの統合と国際化の研究開発-衛星(国際・国内)を使った遠隔日本語・日本事情教育の実践
2003 -
コラボレーションシステムの統合と国際化の研究開発-衛星(国際・国内)を使った遠隔日本語・日本事情教育の実践
2002 -
SCSを利用した日本語教育の方法の開発
2001 -
Development of methodology of JFL education through SCS
2001 -
朝倉書店発行「日本語学キーワード事典」の分担執筆
1997 -
more...
Work history (4):
2001/04 - 現在 Utsunomiya University
2003/04 - 2012/03 Utsunomiya University
1994/04 - 2002/03 Utsunomiya University Faculty of International Studies
1988/04 - 1994/03 Utsunomiya University
Association Membership(s) (3):
「言語と人間」研究会
, 日本教育工学会
, 日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM