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J-GLOBAL ID:200901031097279340   Update date: Feb. 25, 2021

Tanaka Toshiya

タナカ トシヤ | Tanaka Toshiya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): http://www2.ipcku.kansai-u.ac.jp/~ttank/index.htmhttp://www2.ipcku.kansai-u.ac.jp/~ttank/index.htm
Research field  (2): Educational psychology ,  Experimental psychology
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • convinction
Papers (63):
  • 田中 俊也. 情と理のはざまで(2)-レベル2とレベル3の認知・知識-. 関西大学文学論集. 2018. 68(3),121-137
  • 田中 俊也. 大学生に深い学びを促すルーブリックの活用. 関西大学文学論集. 2017. 関西大学文学論集 66巻4号
  • TANAKA,Toshiya, SPENCE, Lucy. Incubating Ideas: Developing Thinking, Speaking, and Writing in a Japanese 1st Grade. Taylor & Francis. 2016. 92.5 339-344
  • 田中 俊也. 初年時教育での学習活動における学びと評価をめぐる教授・学習論的検討. 関西大学高等教育研究. 2015. 7,79-90
  • 田中 俊也. 学びに活用するルーブリックに関する方法論の検討. 関西大学高等教育研究. 2014. 6,
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MISC (6):
  • 田中 俊也, 高垣マユミ, 伊藤崇達, 山本博樹, 鹿毛雅治, 小野瀬雅人. シンポジウム「授業デザインの最前線-教育心理学第3世代のアプローチ-」. 日本教育心理学会第56回総会シンポジウム 高垣マユミ(企画), 伊藤崇達, 山本博樹, 田中俊也(話題提供), 鹿毛雅治, 小野瀬雅人(指定討論). 2014
  • 田中 俊也, 青木多寿子, 豊田弘司, 秋田喜代美, 向後千春, 木原俊行. 確かな学びを創りたい-教育実践への3つのアプローチ. 日本教育心理学会第48回総会論文集. 2006. S20-21
  • 田中 俊也, Yrjoe Engestroem, 保坂裕子, 名部井敏代. 特別招待講演「Toward a Methodology of Formative Experiments.(by Yrjoe Engestroem)」. 日本心理学会第68回大会発表論文集. 2004. 22頁
  • 田中 俊也, 下山晴彦, 田畑 治, 南風原朝和, 子安増生, 戸田山和久. シンポジウム「臨床の『知』・統計の『知』・教育の『知』」. 日本心理学会第68回大会発表論文集. 2004. S10
  • 田中 俊也, 河合優年, 小西行郎, 小泉英明, 八田武志. シンポジウム「脳科学と教育」. 日本心理学会第68回大会発表論文集. 2004. S6
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Books (41):
  • 教育の方法と技術-学びを育てる教室の心理学-
    ナカニシヤ出版 2017
  • Psychology for the Classroom: Constructivism and Social Learning.
    2017
  • 探求!教育心理学の世界
    新曜社 2017
  • 大学で学ぶということ-ゼミを通した学びのリエゾン-
    ナカニシヤ出版 2015
  • 教育心理学[第3版]
    有斐閣子安増生・田中俊也・南風原朝和・伊東裕司(共著) 2015
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Lectures and oral presentations  (84):
  • 教師が認知した学級風土の日中比較
    (日本教育心理学会第59回総会 2017年10月 於名古屋国際会議場 日本教育心理学会第59回総会 2017年10月 於名古屋国際会議場 2017)
  • 学習者が認知する教師の教授観が学習意欲低下に及ぼす影響
    (日本教育心理学会 2016)
  • 教師のリーダーシップのM機能についての日中比較
    (日本教育心理学会 2016)
  • 中国小学校教師のリーダーシップに及ぼす教育政策の影響
    (日本教授学習心理学会第12回年会予稿集 2016)
  • 学級風土と教師のリーダーシップの関係 学級風土と教師のリーダーシップの関係
    (日本教育心理学会第57回総会 2015)
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Education (2):
  • 1981 - 1981 Nagoya University Graduate School, Division of Education Educational Psychology
  • - 1976 Kansai University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Ph.D. (psychology)
Work history (5):
  • 1997/04/01 - 1998/03/31 Carnegie Mellon University/ Visiting Scholar
  • 1997/04/01 - Kansai University/Professor
  • 1990/04/01 - 1997/03/31 Kansai University/Associate Professor
  • 1989/04/01 - 1990/03/31 Kansai University/Full time Lecturer
  • 1983/06/01 - 1989/03/31 Nagoya City University/Research associate
Committee career (2):
  • 2013 - 常任編集委員会委員
  • 2002 - 常任編集委員会委員;常任編集委員会委員
Awards (1):
  • 1991/05/26 - 日本保育学会 日本保育学会研究奨励賞
Association Membership(s) (6):
Japan Society for Science Education ,  Japanese Association of Psychology in Teaching and Learning ,  Japanese Society for Cognitive Psychology ,  Japanese Society for Developmental Psychology ,  Japanese Association of Educational Psychology ,  Japanese Psychological Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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