Rchr
J-GLOBAL ID:200901031267927350   Update date: Apr. 17, 2024

Toki Satoshi

トキ サトシ | Toki Satoshi
Affiliation and department:
Research field  (2): Linguistics ,  Science education
Research keywords  (4): 音声学 ,  日本語教育学 ,  Phonetics ,  Methodology on Teaching Japanese
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2005 - 2006 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」の構築と分析・研究
  • 1999 - 2000 環太平洋に残存する日本語の研究
  • 1994 - 1996 日本語音声のIPA(国際音声記号)表記に関する研究
  • 1994 - 1996 Study on IPA Description of Japanese Sounds
  • 1994 - 1996 Retention of Japanese by Micronesian People
Show all
MISC (171):
more...
Books (35):
  • 講座日本語教育学
    スリーエー・ネットワーク 2006
  • 開かれた日本語教育の扉
    スリーエー・ネットワーク 2005
  • The Opened Door for Teaching Japanese
    Three A Network 2005
  • ミクロネシア、ポナペに残存する日本語の音声
    『言語と教育-日本語を対象として-』 くろしお出版 2004
  • The Remnants of Japanese Phonology in the Micronesian Ponpei
    "Language and Education in case of Japanese" Kuroshio-Syuppan 2004
more...
Works (29):
  • 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」構築の更なる充実と分析・研究
    2007 -
  • 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」の構築と分析・研究
    2006 -
  • 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」の構築と分析・研究
    2005 -
  • 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」の構築と分析・研究-中国・北京
    2005 -
  • 「非母語話者による日本語話し言葉コーパス」の構築と分析・研究-中国・広州
    2004 -
more...
Education (2):
  • - 1970 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1970 Waseda University Faculty of Literature Japanese Literature/Japanese Linguistics
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (10):
  • 1990 - 1996 Osaka University
  • 1990 - 1996 Asociate Professor, Osaka University
  • 1996 - - 大阪大学 教授
  • 1996 - - Professor, Osaka University
  • 1980 - 1990 Nagoya University
Show all
Committee career (6):
  • 2004 - 日本音声学会 評議員、理事、編集委員会委員長
  • 1998 - 2003 社会言語科学会 編集委員
  • 1999 - 2001 日本語教育学会 常任理事,学会誌委員長
  • 1995 - 2001 日本語教育学会 理事,編集委員,編集委員会副委員長
  • 2001 - 言語文化教育学会 理事
Show all
Association Membership(s) (6):
言語文化教育学会 ,  社会言語科学会 ,  異聞化間教育学会 ,  日本音声学会 ,  国語学会 ,  日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page