Rchr
J-GLOBAL ID:200901031578260243   Update date: Apr. 18, 2023

Kohji YAMAGUCHI

Kohji YAMAGUCHI
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Science education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2007 - 優れた体育授業を創造する教師の実践的思考様式(実践的知識・実践的思考)の研究、小学校体育科・中学校保健体育科の教材開発
Papers (1):
  • 高倉 晃生. 体育授業研究における教師の視線研究の可能性-授業中の教師の認知・思考に迫る試み-. 佛教大学教育学部学会紀要. 2016. 15. 27-36
MISC (26):
  • 西村誠. 幼児期の調整力の学習効果についての縦断的研究. 教育学部学会紀要. 2015. 14. 109-115
  • 長田則子,梅野圭史,林修,山口孝治,上原禎弘. 「成長する教師」の職能性に関する実践学的検討-「NHK:プロフェッショナル仕事の流儀」の質的分析を通して-. 教育実践学研究. 2014. 15. 2. 13-24
  • 青木好子. 幼稚園児における身体活動量の季節変動(夏期と冬期の比較). 佛教大学教育学部学会紀要. 2014. 13. 79-87
  • 体育授業における児童間の言語的相互作用に関する研究-児童の技能レベルの相違に着目して-. 佛教大学教育学部論集. 2013. 24. 53-68
  • 体育授業における教師の反省的思考の変容に関する実践的研究-授業中の「出来事」への気づきに着目して-. 佛教大学教育学部学会紀要. 2012. 11
more...
Books (17):
  • 小学校ボールゲームの授業づくり-実践理論の生成と展開-
    創文企画 2017
  • 「学習成果の高い授業」に求められる戦略的思考-ゲーム理論による「優れた教師」の実践例の分析-
    ミネルヴァ書房 2017
  • 絆づくりの遊びの百科-伝承遊びから現代風遊びまで-
    昭和堂 2012
  • 体育科・健康教育法(改訂版)
    2011
  • 体育科・健康教育法[改訂版]
    佛教大学通信教育部 2011
more...
Lectures and oral presentations  (1):
  • Practical Knowledge of Teachers in Physical Education Classes:The Difference between Experienced Teachers snd Student Teachers
    (The 20th Japan-United States Teacher Education Consortium Conference 2008)
Works (1):
  • 『する』楽しさと『みる』楽しさを味わうバスケットボールの授業(6年生)
    1999 - 1999
Education (8):
  • 2006 - 2011 Hyogo University of Teacher Education Graduate School| Division of Education
  • - 2011 Hyogo University of Teacher Education
  • - 2011 Hyogo University of Teacher Education Graduate School, Division of Education
  • 1990 - 1992 Kobe University
  • - 1992 Kobe University
Show all
Professional career (3):
  • Doctor of Philosophy(Education) (Hyogo University of Teacher Education)
  • Master of Education (Kobe University)
  • Master of Education (Kyoto University of Education)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page