Rchr
J-GLOBAL ID:200901031770048479   Update date: Nov. 03, 2005

Myojin Chiyo

ミョウジン チヨ | Myojin Chiyo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.info.kochi-tech.ac.jp/myojin/index_j.html
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (6): 理論言語学 ,  言語習得 ,  英語教育 ,  Theoretical Linguistics ,  Language Acquisition ,  Teaching English as a Second Language
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 英語の授業における学習者の母国語の不使用の効果について
  • 英語を第2外国語とする学習者の聴解力向上を目指したシャドーイング効果について
  • The Effect of Nonuse of Learners' LI in EFL Classrooms
  • The Effect of "Shadowing" for Improving EFL Students' Listening Comprehension Skills
MISC (14):
  • ある英語教員による学習者の母国語を使わない授業の学習効果. 世界言語教育学会. 2000
  • 日本人英語学習者による英語再帰代名詞に関する語用論的に偏った解釈のし方. 2000. 12. 138-144
  • The Effect of Non-use of Learners' L1 by an Instructor in EFL Classrooms. International Language in Education Conference. 2000
  • Pragmatically Biased Interpretations of English Reflexives by Japanese Learners of English. The Discourse Anaphora and Reference Resolution Conference(DAARC2000). 2000. 12. 138-144
  • 英語教員による学習者の母国語の使用 : 学習者の意識調査と事例研究(共著). 第12回応用言語学会世界大会(AILA). 1999
more...
Books (2):
  • 応用言語学事典
    研究社 2003
  • Dictionary of Applied Linguistics
    Kenkyusha 2003
Education (2):
  • - 1987 ジョージタウン大学大学院 Teaching English as a Second Language 第2言語としての英語教育
  • - 1975 Tsuda College Faculty of Liberal Arts
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • 学士 (津田塾大学)
Work history (4):
  • 1991 - 1995 Full-time instructor, Language Studies, The Us Nowal Academy
  • 1991 - 1991 米国海軍富士学校専任講師(日本語担当)
  • 1988 - 1991 米国ジョージタウン大学非常勤講師(日本語担当)
  • 1988 - 1991 Part-time lecturer, Japanese Dept, Georgetown Univ.
Association Membership(s) (5):
日本コミュニケーション学会 ,  Linguistic Society of America ,  Teachers of English to Speakers of Other Language ,  日本大学英語教育学会 ,  American Association for Applied Linguistics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page