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J-GLOBAL ID:200901032230493330   Update date: Apr. 06, 2024

Namatame Takashi

ナマタメ タカシ | Namatame Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://nama.r.chuo-u.ac.jp/
Research field  (2): Safety engineering ,  Social systems engineering
Research keywords  (3): Data Analysis ,  Marketing Science ,  Management Science
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2028 Construction of an analysis models for utilizing large-scale logs and experimental data to realize a data-driven enterprise system
  • 2021 - 2025 Development and empirical evaluation of next-generation experimental design technology that forms the basis of a data-driven society
  • 2019 - 2022 Elucidation of the Influence of External Stimulus in the Transient State of Consumer Purchasing Behavior
  • 2016 - 2019 Elucidation of consumers' purchase behavior by empirical study
  • 2010 - 2012 情報化社会におけるマーケテイングミックスに関する研究
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Papers (162):
  • Shin Miyake, Kohei Otake, Takashi Namatame. Proposal of a Selling Price Extimation Model Using Product Attributes and Price Trends. Journal of Japan Social Data Science Society. 2024. 8. 1. 22-28
  • 木村航大, 熊走怜大, 大竹恒平, 生田目崇. 新型コロナウイルス感染症発生前後における商品ジャンル需要の変化-非負値テンソル因数分解およびバースト検知による購買特徴抽出-. オペレーションズ・リサーチ. 2024. 69. 2. 72-81
  • Masayuki Goto, Manabu Kobayashi, Takeshi Moriguchi, Yoichi Seki, Hideo Suzuki, Takashi Namatame, Kazuhide Nakata, Aya Ishigaki, Masao Ueda, Kimitoshi Sato, et al. Online Flipped Conference Based Data Science Education Program and Its Educational Effectiveness in Multi-University Collaboration. Proceedings of the 7th Asian Conference of Management Science and Applications. 2023
  • Tomoki Yoshimi, Kohei Otake, Takashi Namatame. Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers. Social Computing and Social Media. 2023. LNCS14025. 622-634
  • Hiromi Tanabe, Kohei Otake, Takashi Namatame. Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases. Social Computing and Social Media. 2023. LNCS14025. 598-610
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MISC (92):
  • 生田目崇. 特集 データ解析コンペティション:ECサイトの販売履歴データ分析 特集にあたって. オペレーションズ・リサーチ. 2024. 69. 2. 60-60
  • 生田目崇, 梅谷俊治. 2023年春季シンポジウムルポ(第87回). オペレーションズ・リサーチ. 2023. 68. 8. 436-437
  • 生田目崇. 特集にあたって:特集データ解析コンペティション:コミュニケーションサイトの分析. オペレーションズ・リサーチ. 2023. 68. 2. 46-46
  • 生田目崇. 特集にあたって:特集 データ解析コンペティション:大規模アンケートデータの分析. オペレーションズ・リサーチ. 2022. 67. 2. 64-65
  • 生田目崇. 書評:『Pythonではじめる数理最適化-ケーススタディでモデリングのスキルを身につけよう-』. オペレーションズ・リサーチ. 2022. 67. 2. 97-98
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Books (22):
  • 銀行業務検定試験 DXビジネスデザイン 公式テキスト&問題集
    経済法令研究会 2024 ISBN:9784766835113
  • データサイエンス (やさしく知りたい先端科学シリーズ10)
    創元社 2022
  • Pythonによるビジネスデータサイエンス 3 マーケティングデータ分析
    朝倉書店 2021
  • ビジネス数理基礎[改訂版]
    ムイスリ出版 2019 ISBN:9784896412857
  • マーケティングのための統計分析
    オーム社 2017 ISBN:9784274221019
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Lectures and oral presentations  (268):
  • 健康経営度調査データを用いた働きがい向上の要因分析
    (日本ソーシャルデータサイエンス学会2024年春季研究発表会&シンポジウム 2024)
  • Online Flipped Conference Based Data Science Education Program and Its Educational Effectiveness in Multi-University Collaboration
    (The 7th Asian Conference of Management Science and Application 2023)
  • Customer Clustering Based on Cooking Tendency Features Using ID-POS Data
    (Japan Society for Management Information 2023 National Research Presentation Conference 2023)
  • Identification of Evaluation Items in Consumer Reviews Using Natural Language Processing Models with Social Media Information
    (HCI International 2023 2023)
  • Research on Store Evaluation in the Service Industry Through Analysis of Questionnaire Data on Employee Satisfaction
    (HCI International 2023 2023)
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Education (4):
  • 1996 - 1999 Tokyo University of Science Graduate School, Division of Engineering 経営工学専攻
  • 1994 - 1996 Tokyo University of Science Graduate School, Division of Engineering 経営工学専攻
  • 1990 - 1994 Tokyo University of Science Faculty of Engineering 第一部経営工学科
  • 1986 - 1989 東京都立八王子東高校
Professional career (2):
  • 修士(工学) (東京理科大学)
  • 博士(工学) (東京理科大学)
Work history (17):
  • 2022/09 - 2024/03 早稲田大学大学院 経営管理研究科 非常勤講師
  • 2021/09/01 - 2022/09/30 東京理科大学 経営学部 非常勤講師
  • 2021/04/01 - 2021/09/30 Part time Lecturer
  • 2015/09/20 - 2021/03/31 "Chuo Graduate School of Strategic Management, Strategic Management Course, Part time Lecturer"
  • 2018/04/01 - 2019/03/31 専修大学大学院 商学研究科 非常勤講師
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Committee career (7):
  • 2023/07 - 2025/05 Jaan Industrial Management Association Editorial Board Member
  • 2023/06 - 2025/05 日本経営数学会 理事
  • 2022/09 - 2023/07 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL COMPUTING AND SOCIAL MEDIA Program Board Member
  • 2021/09 - 2022/07 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL COMPUTING AND SOCIAL MEDIA Program Board Member
  • 2020/09 - 2021/07 13RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL COMPUTING AND SOCIAL MEDIA Program Board Member
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Awards (8):
  • 2022/08/12 - 一般社団法人CIEC(コンピュータ利用教育学会,全国大学生活協同組合連合会 2022PCカンファレンス優秀論文賞 反転ゼミ形式による多大学で連携するオンライン研究交流の試み-データサイエンス領域のオンラインゼミを事例として-
  • 2020/03/12 - The Operations Research Society of Japan 第45回日本オペレーションズ・リサーチ学会普及賞 Japan
  • 2016/12/09 - Asia Pacific Industrial Engineering and Management Society Best Practice Paper Award, The 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, 2016 Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services
  • 2016/12/09 - Asia Pacific Industrial Engineering and Management Society "Best Practice Paper Award, The 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, 2016" Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services
  • 2014/03/27 - 慶應義塾大学大学院理工学研究科・SDM研究科・経営管理研究科 文部科学省委託事業:スキルと実践を重視したビッグデータイノベーション人材育成プログラム ビッグデータチャレンジ賞
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Association Membership(s) (12):
Information Processing Society of Japan ,  The Operations Research Society of Japan ,  Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics ,  Japan Industrial Management Association ,  The Behaviormetric Society ,  The Japanese Society of Management Accounting ,  Institute for Operations Research and the Management Sciences ,  Japan Institute of Marketing Science ,  The Database Society of Japan ,  Japan Society of Business Mathematics ,  The Japan Society for Management Information ,  Japan Social Data Science Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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