Rchr
J-GLOBAL ID:200901032427707030   Update date: Oct. 04, 2018

Hayashi Rywhay

ハヤシ リユウヘイ | Hayashi Rywhay
Research field  (2): Educational psychology ,  Experimental psychology
Research keywords  (13): 教授学習過程 ,  意味飽和 ,  認知 ,  仮名 ,  漢字 ,  単語認知 ,  Instruction and learning process ,  Semantic satiation ,  Memory ,  Cognition ,  Kana ,  Kanji ,  Visual Word recognition
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2008 - 2018 学習方略と知識観、学習観との関連についての研究
  • 1992 - 2012 漢字表記語及びかな表記語の視覚的認知過程に関する研究
  • 1992 - 2012 Study on Visual Word Recognition Processes of KANJI and KANA Words
  • 2002 - 意味飽和効果の生起過程に関する研究
MISC (59):
  • 構造的ノートテーキングが文章理解に及ぼす効果. 日本教育心理学会・第52回総会発表論文集. 2010. 617-617.
  • 反復提示される不適切語の表記の変化はStroop干渉効果の減衰に影響するのか?. 日本心理学会・第74回大会発表論文集. 2010. 687-687.
  • 不適切語の反復提示によるStroop干渉効果の減衰. 日本心理学会・第73回大会発表論文集. 2009. 655-655.
  • 非色名語ストループ効果の規定因の検討. 日本教育心理学会・第51回総会発表論文集. 2009. 71-71.
  • 学校現場から見た学習指導場面での心理教育的実践力とは. 教育心理学年報. 2009. 48. 50-51.
more...
Books (21):
  • 学校心理学ハンドブック(第2版)・第4章「教育心理学の領域と学習課題およびキーワード」(1)学習についての2つの見方、3.学習方法、教授法、授業のいろいろ
    風間書房 2007
  • 教育評価事典・「完全習得学習」
    図書文化社 2006
  • コンパクト教育心理学・第7章「個人差に応じる教育」、第8章「授業のタイプと技術」
    北大路書房 2006
  • やる気のない子どもをどうすればよいか・第7章「強化から認知へ」、第8章「能力の認知」、第9章「達成不安」
    二瓶社 1999
  • 日本語の単語認知における表記差効果
    風間書房 1999
more...
Education (4):
  • - 1979 Osaka Kyoiku University
  • - 1979 Osaka Kyoiku University Graduate School, Division of Education
  • - 1977 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
  • - 1977 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
Professional career (2):
  • Ph.D. in Psychology (University of Tsukuba)
  • M.A. in Education (Osaka Kyoiku University)
Work history (5):
  • 1994 - 1999 Osaka Kyoiku University
  • 1999 - - 大阪教育大学・教授
  • 1979 - 1994 Ibaraki University College of Education
  • 1979 - 1994 Ibaraki University(Faculty of Education)
  • Osaka Kyoiku University Faculty of Education Second Faculty (Evening Course) Course for Elementary School Teacher Second Faculty(Evening Course) Course for Elementary School Teachers Practical School Education Professor
Committee career (2):
  • 2009 - 関西心理学会 常任委員
  • 1995 - 1997 日本教育心理学会 教育心理学年報編集委員、城戸奨励賞選考委員、学校心理学実行委員会委員、教育心理学研究常任編集委員
Association Membership(s) (5):
日本神経心理学会 ,  日本読書学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会 ,  関西心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page