Rchr
J-GLOBAL ID:200901032887851813   Update date: Dec. 23, 2008

Hosaka Hideo

ホサカ ヒデオ | Hosaka Hideo
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 社会科問題解決学習における「議論」の役割
  • The Meaning and Role that "Argumentation" has in Problem-solving of Social Studies
MISC (4):
  • 社会科学習論としての「法的思考」の活用法-価値衝突における問題解決の指針として. 筑波社会科研究. 1993. 12
  • The practical use of "legal thinking" in social studies-for indexes to the solution of problems in value conflicts. 1993. 12
  • 社会科教育における「法的思考」の役割について-J.P.シェーバーの「公的問題アプローチ」の批判的検討を通して. 教育学研究集録(筑波大学教育学研究科発行). 1992. 16
  • The study of meanings and role of "legal thinking" in social studies-by examining J. P. Shaver's "Public Issues Approach". 1992. 16
Books (1):
  • 社会科授業における「議論」の活用法-有田和正氏の「戦争の授業」を手がかりに
    帝国書院,篠原昭雄先生退館記念会編『現代社会科教育論-21世紀を展望して』 1994
Education (4):
  • - 1992 University of Tsukuba
  • - 1992 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1986 Hitotsubashi University Faculty of Economics
  • - 1986 Hitotsubashi University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
日本生活科教育学会 ,  全国社会科教育学会 ,  日本社会科教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page