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J-GLOBAL ID:200901032991327255   Update date: Jan. 30, 2024

Matsuzaki Kiminori

マツザキ キミノリ | Matsuzaki Kiminori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.info.kochi-tech.ac.jp/~kmatsu/index-j.html
Research field  (3): Entertainment and game informatics ,  Software ,  Information theory
Research keywords  (3): Game Informatics ,  Parallel Processing ,  Parallel Programming
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2023 不完全情報・確率的・多人数ゲームにおけるAlphaGo手法の評価と改良
  • 2017 - 2023 Design and implementation of fragmentation-adaptive parallel and distributed XML query library
  • 2014 - 2019 Developing an algebraic model and program development platform for large-scale graph processing
  • 2013 - 2016 Realizing Fast and Scalable Brain Information Processing based on Skeletal Parallel Programming
  • 2010 - 2012 Application of advanced language features to skeletal parallel programming for its practical use
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Papers (65):
  • HIDEYA IWASAKI, KENTO EMOTO, AKIMASA MORIHATA, KIMINORI MATSUZAKI, ZHENJIANG HU. Fregel: a functional domain-specific language for vertex-centric large-scale graph processing. Journal of Functional Programming. 2022. 32
  • 門田 宏, 岩田 誠, 繁桝 博昭, 竹田 昂典, 竹田 真己, 松崎 公紀, 吉田 真一, 渡邊 言也, 王 瑞敏, 中原 潔. 学際領域研究の拠点形成に向けて - 脳コミュニケーション研究センターの2020 年度の活動-. 高知工科大学紀要. 2021. 18. 1. 147-156
  • Akimasa Morihata, Kento Emoto, Kiminori Matsuzaki, Zhenjiang Hu, Hideya Iwasaki. Optimizing declarative parallel distributed graph processing by using constraint solvers. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). 2018. 10818. 166-181
  • Izumi Asakura, Hidehiko Masuhara, Takuya Matsumoto, Kiminori Matsuzaki. Identification and elimination of the overhead of accelerate with a super-resolution application. Journal of Information Processing. 2018. 26. 48-53
  • Reina Miyazaki, Kiminori Matsuzaki, Shigeyuki Sato. A generator of hadoop mapreduce programs that manipulate one-dimensional arrays. Journal of Information Processing. 2017. 25. 841-851
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MISC (63):
  • 藤田 竜貴, 松崎 公紀. Effectivity of Densely Multi Layer Perceptron and Effectivity of Features Obtained from Positions in Machine Learning Mahjong Players. ゲームプログラミングワークショップ2019論文集. 2019. 2019. 213-220
  • 門田 宏, 青木 隆太, Ruedeerat Keerativittayayut, 繁桝 博昭, 竹田 真己, 中原 潔, 松崎 公紀, 吉田 真一, 岩田 誠. 学際領域研究の拠点形成に向けて-脳コミュニケーション研究センターの2018 年度の活動-. 高知工科大学紀要. 2019. 16. 1. 19-28
  • 門田 宏, 青木 隆太, 木村 岳裕, 繁桝 博昭, 中原 潔, 松崎 公紀, 吉田 真一, 岩田 誠. Toward Center for Interdisciplinary Research ーActivities at the Research Center for Brain Communication in 2017ー. 高知工科大学紀要. 2018. 15. 1. 121-130
  • 仁井田 輝, 松崎 公紀. Super-resolution of MRI Images using SRCNN and its Evaluation. 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2018. 117. 518. 1-4
  • 松本 拓也, 佐藤 重幸, 松崎 公紀. Implementing Maximum Flow Algorithms with Spark GraphX. 日本ソフトウェア科学会大会論文集. 2017. 34. 23-38
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Patents (1):
Books (3):
  • 世界標準MIT教科書 ストラング:線形代数イントロダクション
    近代科学社 2015 ISBN:4764904055
  • アルゴリズムパズル : プログラマのための数学パズル入門
    オライリー・ジャパン, オーム社 (発売) 2014 ISBN:9784873116693
  • エレガントな問題解決 -柔軟な発想を引き出すセンスと技
    オライリージャパン 2010 ISBN:4873114055
Education (2):
  • 2001 - 2005 University of Toyo Graduate School of Information Science and Technology
  • 1997 - 2001 University of Toyo Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • Ph.D. (University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2018/07 - 現在 Kochi University of Technology School of Information Professor
  • 2009/10 - 2018/06 Kochi University of Technology School of Information Associate Professor
  • 2006/04 - 2009/09 University of Tokyo Graduate School of Information Schience and Technology Assistant Professor
  • 2005/04 - 2006/03 University of Tokyo Graduate School of Information Schience and Technology Research Associate
Committee career (19):
  • 2016/04 - 2018/03 情報処理学会四国支部 幹事
  • 2018 - 2018 日本ソフトウェア科学会 PPL2018ワークショップ共同プログラム委員長
  • 2017/04 - 情報処理学会ゲーム情報学研究会 運営委員
  • 2017/04 - 情報処理学会 論文賞選定委員
  • 2017/04 - 情報処理学会 論文誌編集委員
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Awards (6):
  • 2019 - Information Processing Society of Japan Specially Selected Paper Playing Game 2048 with Deep Convolutional Neural Networks Trained by Supervised Learning
  • 2018 - 2018 Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence Best Paper Award Interpreting Neural-Network Players for Game 2048
  • 2018 - 情報処理学会 山内奨励賞 システム的選択にょるN-tuple networksの"対戦型2048"への適用
  • 2015 - 情報処理学会 学会活動貢献賞
  • 2008 - 日本ソフトウェア科学会 PPL2008論文賞 仕様記述言語に基づく最適経路問題の解法の導出
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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