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J-GLOBAL ID:200901034172182623   Update date: Mar. 31, 2024

Osera Shin

オオセラ シン | Osera Shin
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): 消費者行動 ,  流通 ,  マーケティング ,  Consumer Behavior ,  Channel of Distribution ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2017 - 2020 マルチチャネル・リテイリングに基づくカスタマー・リレーションシップの構築
  • 2016 - 2017 危機対応広告が謝罪と信頼回復に与える効果
  • 2009 - 2010 ブランドネームの発音を起点とするブランド要素の整合性が広告評価およびブランド評価に及ぼす影響
  • 2007 - 2008 ブランドにおける地域イメージの効果とブランド・コミュニケーションに関する研究
  • Channel Relationship
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Papers (16):
  • Yoshitomo Hatakeyama, Shin Osera, Keigo Taketani. Effects of crisis response advertising for recovering trust: Apology, corrective action, and excuse, what is the better practice in crisis communication?. Journal of Advertising Science. 2020. 67. 21-49
  • 大瀬良 伸. 関連性理論に基づく広告コピーの効果:受け手の推意と関与の観点から. 日経広告研究所報. 2017. 51. 293. 38-45
  • The Possibilities of Online Order/In-Store Pickup as an Omni-channel Retailing Strategy. 2017. 89. 131-144
  • OSERA Shin. Understanding of Multichannel Customer Management: A Review. 2015. 86. 197-209
  • OSERA Shin. The Process of Shoppers' Multichannel Use: From the Perspective of Shopping Categories. Journal of Business Administration. 2015. 85. 145-157
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Books (4):
  • 現代マーケティング研究の潮流
    中央経済社 2016
  • 流通総論
    同文舘出版 2010
  • 新マーケティング・コミュニケーション戦略
    日経広告研究所 2009
  • 流通新論
    八千代出版 2004
Lectures and oral presentations  (3):
  • 顧客体験再構築を起点としたDX
    (日本ダイレクトマーケティング学会学会設立20周年記念大会 2021)
  • サブスクリプションを成功に導く条件とは
    (日本ダイレクトマーケティング学会Webコミュニケーション研究部会 2020)
  • 有識者調査結果からみるフードサービス業の近未来
    (日本フードサービス学会第23回年次大会 2018)
Education (1):
  • Waseda University Graduate School of Commerce
Professional career (1):
  • 修士(経営学) (明治学院大学)
Work history (3):
  • 2015/04 - 現在 Toyo University Department of Marketing, Faculty of Business Administration Associate Professor
  • 2008/04 - 2015/03 Toyo University Department of Marketing, Faculty of Business Administration Lecturer
  • 2003/04 - 2006/03 Waseda University Faculty of Commerce Research Assistant
Committee career (4):
  • 2014/05 - 現在 日本商品学会 理事
  • 2013/06 - 現在 日本ダイレクトマーケティング学会 理事
  • 2010/10 - 現在 日本広告学会 関東部会評議員
  • 2007/06 - 現在 日本商品学会 東日本部会幹事
Awards (1):
  • 日本ダイレクトマーケティング学会第1回田島記念賞
Association Membership(s) (6):
JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  日本ダイレクトマーケティング学会 ,  日本商品学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  日本フードサービス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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