Rchr
J-GLOBAL ID:200901034291544460   Update date: Sep. 20, 2022

Satoh Hideo

サトウ ヒデオ | Satoh Hideo
Affiliation and department:
Research field  (2): Wood science ,  Science education
Research keywords  (4): 木材加工教育 ,  木材加工学 ,  Woodworking Education ,  Woodworking
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 木材加工教育に関する研究
  • 木材の切削機構に関する研究
  • Study on Woodworking Education at Junior High School
  • Study on Cutting Mechanism of Wood
MISC (37):
  • SATO hideo / HAGIYA masanori / KOBAYASHI hiroshi. A Manufacturing Learning in Junior High Schools by the Introduction of Traditional Technical Woodworking. 2000. 19. 25-34
  • SATO hideo / HAGIYA masanori / KOBAYASHI hiroshi. A Manufacturing Learning in Junior High Schools by the Introduction of Traditional Technical Woodworking. Studies in Teaching Strategies Ibaraki University. 2000. 19. 25-34
  • 木材加工学習用刃物の切れ味簡易測定器の開発(共著). 日本産業技術教育学会. 1996. 38. 2. 125-129
  • 佐藤 英雄, 小林 純, 栃木 紀郎. 円弧刃工具およびV字刃工具による木材の切削(共著). 茨城大学教育学部紀要. 1996. 45. 93-103
  • Development of an Compact Apparatus for Measuring Knife Sharpness in Learning Woodworking. Journal of the Japanese Society of Technology Education. 1996. 38. 2. 125-129
more...
Patents (1):
  • かんなによる切削機構観察用装置
Books (8):
  • 木材切削加工用語辞典 (共著)
    文永堂出版 1993
  • Glossary of Terms Relating to Wood Milling and Machining
    Buneido 1993
  • 木材科学講座6「切削加工」(共著)
    海青社 1992
  • Wood Science Series No. 6 "Wood Cutting and Machining"
    Kaiseisha 1992
  • 技術科教育実践講座「木材加工」(共著)
    ニチブン 1990
more...
Works (1):
  • Observation Contrivance of Cutting Mechanism of Wood with Plane Registration of a Utility Model No. 1388811
    1980 -
Education (2):
  • - 1964 Ibaraki University College of Education
  • - 1964 Ibaraki University Faculty of Education
Committee career (2):
  • 1999 - 日本産業技術教育学会 評議員
  • 1989 - 1991 日本産業技術教育学会 常任編集委員
Association Membership(s) (3):
日本木材加工技術協会 ,  日本木材学会 ,  日本産業技術教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page