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J-GLOBAL ID:200901034655311475   Update date: Jan. 30, 2024

Miyazaki Takashi

ミヤザキ タカシ | Miyazaki Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://shakyo.edu.hokudai.ac.jp/
Research field  (2): Education - general ,  Education - general
Research keywords  (17): creativity ,  non- determined space ,  学習論 ,  community education ,  社会的排除 ,  ケイパビリティ ,  対話 ,  community empowerment ,  相同性 ,  意味の交渉 ,  多様性 ,  協働 ,  公共性 ,  地域づくり教育 ,  生涯学習 ,  社会教育学 ,  Adult and Community Education
Research theme for competitive and other funds  (37):
  • 2022 - 2027 地域づくりへの社会教育アプローチ:ケイパビリティ・アプローチ適用の可能性
  • 2022 - 2027 地域学習の構造に関する実証的研究:Community Storyの編集に着目して
  • 2022 - 2026 コミュニティ形成プロセスにおける協働的関係からアプローチする学習論の再検討
  • 2022 - 2026 Tasks and Prospects on Construction of Professionality of the Workers engaged in the Children and Youth Services -- from the perspective of "Multi-layered Support " –
  • 2020 - 2024 International collaborative research on developing and evaluating professionalism related to youth support work
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Papers (82):
  • Takashi Miyazaki, Yohei Junichi Uchida. Structure and Significance of the Concept of Equality in People's Thoughts. Study of Community Education. 2020. 38. 1-27
  • The possibility of development of Social Pedagogy as community education. Study of Community Education. 2019. 37. 1-8
  • 宮崎 隆志. 暮らしの思想の生成論理-地域社会教育の学習論. 地域づくりと社会教育的価値の創造(日本の社会教育). 2019. 63
  • 宮崎隆志. 協働の経験が生み出す思想. 協同組合研究誌 にじ. 2019. 668. 68-75
  • MIYAZAKI Takashi. Overcoming Exclusive Formation of the Self. Studies in Clinical Research on Human Development and Education. 2018. 6. 20-34
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MISC (79):
  • 宮崎隆志. 図書紹介 野の詩人 真壁仁. 月刊 社会教育. 2020. 775
  • 宮崎隆志. 子ども・家族支援実践としての学童保育実践の意義. 学童保育. 2020. 10. 33-36
  • 宮崎隆志. 誰が時代を変えるのか?-「窮境」を乗り越える協同の力ー. 月刊漁業と漁協. 2019. 57. 1. 12-13
  • 宮崎 隆志. 自己形成の基盤をみんなでつくる. 教育. 2018. 79-86
  • 柴川明子, 小林真弓, 宮崎隆志, 川田学. 『未完のムクドリ』を探して-多世代多様な場をめぐる対話の記録ー. 子ども発達臨床研究. 2017. 10. 19-49
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Books (31):
  • .
    2021
  • Social Education, Social Work and Community Development
    2019
  • テキスト「学童保育士・基礎」
    日本機関紙出版センター 2019
  • 街に出る劇場
    新曜社 2018
  • 対談集 笑顔と元気
    麦の郷出版 2017
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Lectures and oral presentations  (29):
  • TWO SIDES OF AWARENESS IN CONSCIENTIZATION WITH HEALTH LEARNING-RETHINKING FREIRE‘S LIMIT-SITUATIONS THEOR-
    (International Conference on Education Research 2021)
  • .
    (2021)
  • 限界状況における価値意識の再構成
    (日本社会教育学会 2020)
  • 民衆思想における平等概念の構造と意義-旧沢内村と旧西土佐村の比較を通してー
    (日本社会教育学会第66回大会 2019)
  • 日常的実践における知の再構成
    (2018年教育総合研究院平生教育研究センター学術フォーラム-社会変化と批判的成人教育:新たな理論構造の探索 2018)
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Works (7):
  • 国際セミナーの開催
    2009 -
  • 国際セミナーの開催
    2008 -
  • シンポジウム発表「孤立無援と自己決定」
    2008 -
  • 共通論題発表「大学院におけるユースワーカー研修の試み」
    2008 -
  • 「若者支援者特別研修コース」の開催
    2007 -
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Education (4):
  • - 1986 Hokkaido University
  • - 1986 Hokkaido University Graduate School, Division of Education
  • - 1982 Hokkaido University School of Education
  • - 1982 Hokkaido University Faculty of Education
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (北海道大学)
Work history (11):
  • 2008 - 2014 Hokkaido University Faculty of Education profesor
  • 2007 - - 北海道大学大学院教育学研究院 教授
  • 2007 - - Professor,Faculty of Education
  • 2005 - 2006 Hokkaido University Graduate School of Education
  • 2005 - 2006 Professor,Graduate School of Education
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Committee career (10):
  • 2014/05 - 2022/04 北海道いじめ問題審議会 会長
  • 2012/04 - 2013/03 困難を有する子ども・若者の支援者調査企画分析会議 委員
  • 2012 - 2013 北海道子どものいじめの防止に関する条例検討委員会 副会長
  • 2010 - 2013 日本社会教育学会 理事
  • 2010 - 2011 若者の意識に関する調査企画分析会議 委員
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Association Membership(s) (14):
Social Pedagogy Association ,  American Association for Adult and Continuing Education ,  JAPANESE ASSOCIATION OF QUALITATIVE PSYCHOLOGY ,  北海道教育学会 ,  日本学童保育学会 ,  日本生活指導学会 ,  北海道寄宿舎教育研究会 ,  北日本漁業経済学会 ,  日本教育学会 ,  日本社会教育学会 ,  International Society for Cultural and Activity Research ,  The North Japan Fisheries Economics Scoiety ,  Japanese Educational Research Association ,  The Japan Society for the Study of Adult and Community Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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