Rchr
J-GLOBAL ID:200901034797323683
Update date: Mar. 05, 2009
Liu Jiaqi
リュウ カキ | Liu Jiaqi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Waseda University Center for Japanese Language, Center for Japanese Language
About Waseda University Center for Japanese Language, Center for Japanese Language
Search "Waseda University Center for Japanese Language, Center for Japanese Language"
Job title:
Research Associate
Research field (3):
Foreign language education
, Japanese language education
, Linguistics
Research keywords (5):
中国語音声
, 音声・音韻論
, 日本語音声教育
, 日本語教育
, Japanese education
Research theme for competitive and other funds (3):
2006 - 2009 中国語母語話者による東京語アクセントの習得
2002 - 2005 中国語母語話者による日本語有声・無声破裂音の習得
Acquisition Study of the Verb’s Accent by Chinese Learners of Japanese
MISC (5):
劉佳琦. 「東京語の動詞・複合動詞アクセントの生成について」. 『2006清華大学日本言語文化国際フォーラム論文集』清華大学出版社. 2008. 424-439
劉佳琦. 「中国語母語話者における日本語の有声・無声破裂音の混同 -母方言干渉を考慮した上で-」. 『日本語教育と音声』くろしお出版. 2008. 141-162
劉佳琦. 「東京語の動詞アクセントの生成に関する一考察」. 『日本学研究2007年上海外国語大学日本学国際研討会論文集』上海外語教育出版社. 2007. 287-292
劉佳琦. 「中国(北方・上海)方言話者による日本語有声・無声破裂音の知覚に関する一考察-初級学習者を対象として-」. 『早稲田大学日本語教育研究』早稲田大学大学院日本語教育研究科. 2005. 第6号. 79-90
劉佳琦. 「中国語母語話者による日本語有声・無声破裂音の知覚に関する一考察-方言差を考慮した上で-」. 『2004北京大学日本言語文化教学与研究国際シンポジウム優秀論文集』. 2004
Lectures and oral presentations (13):
「北京・上海方言話者による動詞「テイル形」のアクセントの生成-母方言干渉の観点からー」
(2008年清華大学日本語言学国際検討会 2008)
「中国語母語話者による複合動詞アクセントの習得-母方言干渉と言語の普遍的特徴を考慮したうえでー」
(2008年秋季早稲田大学日本語教育学会 2008)
「東京語アクセントの生成について-動詞活用形を中心にー」
(第8回「日本語教育と音声」研究会 2008)
「東京語の動詞・複合動詞アクセントの生成について」
(第7回「日本語教育と音声」研究会 2007)
「東京語の動詞アクセントの生成に関する一考察-中国語母語話者(北京・上海)を対象として-」
(2007年上海外国語大学日本学研究国際研討会 2007)
more...
Works (1):
松本節子他(2008)『初級から中級への日本語ドリル語彙編・文法編』株式会社ジャパンタイムズ 中国語翻訳担当
2008 -
Professional career (1):
博士学位 (早稲田大学)
Work history (1):
Waseda University Center for Japanese Language
Committee career (3):
早稲田大学日本語教育学会 会員
日本音声学会 会員
日本語教育学会 会員
Association Membership(s) (3):
早稲田大学日本語教育学会
, 日本音声学会
, 日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM