Rchr
J-GLOBAL ID:200901035224916414   Update date: Jan. 30, 2024

KAZUHIRO KAMATA

カマタ カズヒロ | KAZUHIRO KAMATA
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
  • The Open University of Japan
Homepage URL  (1): https://www.e-campus.gr.jp/staffinfo/public/staff/detail/763/181
Research field  (4): Library/information science, humanistic/social informatics ,  Primary/secondary education and curricula ,  Education - general ,  Educational technology
Research keywords  (8): 教師教育 ,  総合的な学習の時間 ,  生活科教育 ,  社会科教育 ,  学校図書館 ,  情報リテラシー教育 ,  教科教育学 ,  教育方法学
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2009 - 2011 An International Collaborative Study of Competency Model Development and Developmental Model Building for School Teachers
  • 2000 - 教育実習の実施形態と評価のあり方
  • 2000 - 現職教員研修のあり方
  • 2000 - 問題解決学習論に基づく授業研究のあり方
  • 1999 - 学校図書館を利用した授業の研究
Show all
Papers (19):
  • 鎌田和宏. GIGAスクールの今後を展望する. 指導と評価. 2022. Vol.68-3. 808. 39-42
  • 鎌田和宏. 今日の教育課程・教育方法と学校図書館. シリーズ 学びの環境デザインを考える 学校図書館マネジメント. 2022. 第1巻. 78-93
  • Amendment of School Library Act and future roles of school library profession. 2015. 53. 1. 3-11
  • Kazuhiro Kamata. The Positioning of Information Literacy in Social Studies: Changes in Information Literacy-Related Descriptions in the Elementary School Curriculum Guidelines for Social Studies. 2015. 3. 57-66
  • Present state of school education and school libraries, and learning support project in collaboration with school libraries. 2013. 622. 26-28
more...
MISC (58):
  • 鎌田和宏. 今日の教育課題と学校図書館ー教科書のない教科横断的な学びを実践するために. 学校図書館. 2023. 867
  • 鎌田和宏. GIGAの時代 情報ふるい分ける力育んで(学校図書館解説 小学校教育課題2022). 日本教育新聞. 2022
  • 鎌田和宏. GIGAスクールの展開を見据えた学校図書館活用を. 小学校図書館ニュース. 2022
  • 市民を育てる学校図書館・図書館連携. 「信州しおじり本の寺子屋」研究会編『「本の寺子屋新時代 塩尻市立図書館の挑戦2」』. 2021
  • 鎌田和宏. GIGAスクール構想の展開と問題解決学習. 考える子ども. 2021. 410. 31-36
more...
Books (34):
  • 学習指導と学校図書館 (放送大学教材)
    放送大学教育振興会 2022 ISBN:4595323611
  • 学びをつなぐ学校図書館~松江発!学び方指導体系表を活用しよう~ (シリーズ学びの環境デザインを考える)
    悠光堂 2022 ISBN:4909348425
  • 総合百科事典ポプラディア = Poplar encyclopedia
    ポプラ社 2021 ISBN:4591919358
  • 小学校 新教科書 ここが変わった! 社会 「主体的・対話的で深い学び」をめざす 新教科書の使い方
    日本標準 2020 ISBN:4820807005
  • 学習指導と学校図書館 (探究 学校図書館学第3巻)
    全国学校図書館協議会 2020 ISBN:479332276X
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page