Rchr
J-GLOBAL ID:200901035237117995   Update date: Nov. 17, 2022

Kimura Motoko

キムラ モトコ | Kimura Motoko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Special needs education
MISC (7):
  • 三澤 哲彦,早川 愛美,近藤 智,木村 素子,霜田 浩信,河内 昭浩,坂西 秀昭,今井 東. 知的障害のある子どもと障害のない子どもとの教科学習における交流及び共同学習の展開 - 特別支援学校小学部・小学校国語科における単元「きいてはなしてつたえよう」の実践から -. 群馬大学教育実践研究. 2018. 35. 183-192
  • 杉尾早紀,戸ヶ﨑泰子,木村素子. 聴覚障害児の保護者が期待するインクルーシブな教育環境とその実状. 宮崎大学教育学部附属教育協働開発センター研究紀要. 2018. 26. 135-148
  • 木村 素子. 20世紀転換期米国通学制聾学校における聾者の自治と手話-イリノイ州シカゴを中心に-. 手話学研究. 2017. 26. 103-125
  • 戸ヶ崎 泰子,中井 靖,木村 素子. 知的障害と肢体不自由の重複障害児に対する防災教育. 宮崎大学教育文化学部紀要 創立130周年記念特別号. 2015. 187-198
  • 花野 寿臣,中井 靖,戸ヶ崎 泰子,木村 素子. 慢性疾患のある青年におけるメンタルヘルスの特徴. 宮崎大学教育文化学部紀要 創立130周年記念特別号. 2015. 93-98
more...
Books (2):
  • In Our Own Hands: Essays in Deaf History, 1780?1970.
    Gallaudet University Press 2016 ISBN:1563686600
  • In Our Own Hands: Essays in Deaf History, 1780?1970.
    Gallaudet University Press 2016 ISBN:1563686600
Lectures and oral presentations  (2):
  • How Are Deaf and Hard of Hearing Studentswith Intellectual Disabilities in Special Schools for Children with Intellectual Disabilities Taught in Japan?
    (28th Australian and New Zealand Conference for the Dducators of the Deaf 2016 in conjunction with the 12th Asia Pacific Congress on Deafness 2016 2016)
  • How Are Deaf and Hard of Hearing Studentswith Intellectual Disabilities in Special Schools for Children with Intellectual Disabilities Taught in Japan?
    (28th Australian and New Zealand Conference for the Dducators of the Deaf 2016 in conjunction with the 12th Asia Pacific Congress on Deafness 2016 2016)
Work history (7):
  • 2012/04 - 現在 宮崎大学教育文化学部 准教授
  • 2012/04 - 現在 Associate Professor,Faculty of Education and Culture,University of Miyazaki
  • 2007/04 - 2012/03 University of Miyazaki
  • 2007/04 - 2012/03 Lecturer,Faculty of Education and Culture,University of Miyazaki
  • 2005/04 - 2007/03 日本学術振興会 日本学術振興会特別研究員
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page