Rchr
J-GLOBAL ID:200901035331453427   Update date: Mar. 31, 2024

Yamashita Satoshi

ヤマシタ サトシ | Yamashita Satoshi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (5): Primary/secondary education and curricula ,  Learning support systems ,  Applied mathematics and statistics ,  Science education ,  Educational technology
Research keywords  (5): Development of Teaching Materials with Figures ,  Kosen Mathematics Textbook ,  Integrated Teaching Materials Creation System with Figures, KeTCindy ,  Graph Theory ,  Development of Mathematical Software
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2023 - 2027 Development of mathematics teaching materials, teaching methods, and curricula to foster the ability to create and analyze mathematical models
  • 2023 - 2026 Development of Mathematics Teaching Material Creation System for Hybrid Typed Classes to Support Students' Active Learning
  • 2022 - 2025 ポストコロナ時代に自ら学ぶ姿勢を涵養する数学オンライン学習スタイルの構築
  • 2020 - 2023 KOSEN教育の海外展開を強化するポートフォリオ:工学教育と日本語教育の橋渡し
  • 2020 - 2023 Development of exploratory HTML teaching materials that promote essential understanding of mathematical concepts, and investigation of those input method
Show all
Papers (4):
  • Satoshi Yamashita. Report on on-demand distance classes considering the reception environment. Transaction of Mathematical Education for College and University. 2021. 27. 1. 46-47
  • NISHIURA Koji. Collaborative use of KeTCindy with other mathematical tools. The Electric Journal of Mathematics and Technology. 2017. 11. 2. 100-111
  • 金子真隆, 阿部孝之, 関口昌由, 田所勇樹, 山下哲, 高遠節夫, 深澤謙次. KETpicの拡張と教育における有用性. 数式処理 Bulletin of JSSAC. 2008. 15. 2. 63-71
  • 高遠節夫, 阿部孝之, 泉源(木更津高専, 金子真隆, 北原清志, 関口昌由, 深澤謙次, 山下哲. 授業効果を高める挿図教材の作成. 日本数学教育学会高専・大学部会論文誌. 2008. 15. 1. 109-118
MISC (95):
  • 山下哲. アクティブラーニングを重視したハイブリッド型授業の検討. 日本高専学会第29回講演会講演概要集. 2023. 43-44
  • 山下哲. KeTCindyを用いたハイブリッド型授業への挑戦. 日本数学教育学会 第105回大会要旨集(青森大会). 2023. 486-486
  • Satoshi Yamashita. Creating Mathematics Teaching Materials Using KeTCindy --Report on a Special Seminar for General Subjects --. 2023. 4. 3-8
  • 山下 哲. ハイブリッド型授業デザインの検討. 日本高専学会第28回年会講演概要集. 2022. 7-8
  • 山下 哲. KeTCindyを用いたオンライン授業デザインの構築. 日本数学教育学会第104回大会発表要旨集. 2022. 507-507
more...
Books (14):
  • Differential and Integral II
    2022 ISBN:9784477034249
  • Differential and integral II
    2022 ISBN:9784477034232
  • Differential and Integral I
    2021 ISBN:9784477033440
  • 新微分積分I 改訂版
    大日本図書 2021 ISBN:9784477033433
  • 新基礎数学問題集 改訂版
    大日本図書 2020 ISBN:9784477033167
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • なぜなぜ算数数学教室
    (令和5年度 きさらづ市民カレッジ 木更津高専コース 2023)
  • アクティブラーニングを重視したハイブリッド型授業の検討
    (日本高専学会第29回年会講演会 2023)
  • KeTCindyを用いたハイブリッド型授業への挑戦
    (第105回全国算数・数学教育研究(青森)大会 高専・大学部会 2023)
  • 数理モデル教材とその活用
    (科研B:「数理モデルを立て分析する能力を育成する数学教材と授業法及びカリキュラムの開発」の会議 2023)
Education (2):
  • 1990 - 1995 Waseda University
  • 1984 - 1988 Waseda University School of Education
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Work history (5):
  • 2015/04 - 現在 National Institute of Technology, Kisarazu College Department of Natural Science Professor
  • 2019/04 - 2022/03 Tokyo University of Information Sciences Faculty of Informatics
  • 2011/04 - 2017/03 Toho University Faculty of Science Department of Arts and Sciences
  • 1999/04 - 2015/03 Kisarazu National College of Technology Department of Natural Science Associative Professor
  • 1993/09 - 1999/03 Kisarazu National College of Technology Department of Natural Science Lecture
Committee career (15):
  • 2022/09 - 現在 日本数学教育学会 高専・大学部会論文誌 副編集長
  • 2021/06 - 現在 Japan Society of Mathematical Education Chiba Representative
  • 2021/06 - 現在 the Japan Association fo College of Technology President
  • 2020/09 - 現在 Japan Society of Mathematical Education Practical Research Promotion Department, Standing Director of College of Technology/University Committee
  • 2019/09 - 現在 Japan Society of Mathematical Education Peer Review Committee of Transaction of Mathematical Education for Colleges and Universities
Show all
Association Membership(s) (6):
Japan Society for Information and Systems in Education ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF SYMBOLIC AND ALGEBRAIC COMPUTATIONS ,  JAPAN SOCIETY OF MATHEMATICAL EDUCATION ,  The Japan Association for College of Technology ,  Mathematical Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page