Rchr
J-GLOBAL ID:200901035479383037   Update date: Feb. 01, 2024

Kobayashi Naoto

コバヤシ ナオト | Kobayashi Naoto
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): https://yoran.office.ehime-u.ac.jp/Profiles/5/0000438/profile.htmlhttps://yoran.office.ehime-u.ac.jp/Profiles/5/0000438/profile.html?lang=en
Research field  (1): Anatomy
Research keywords  (11): 腎糸球体 ,  細胞生物学 ,  解剖学教育 ,  医学教育 ,  高等教育 ,  Renal glomerulus ,  Cell culture ,  Cell biology ,  Anatomical education ,  Medical education ,  Higher Education
Research theme for competitive and other funds  (20):
  • 2015 - 2018 Inquiry of value of developing Academic Portfolio and support for its dissemination
  • 2012 - 2014 Intracelluar dynamics of prosaposin using time-lapse recording in cultured cells.
  • 2008 - 2010 Trial to identify membranous protein(s) regulating the planar cell polarity
  • 2007 - 2008 プロサポシン由来ペプチドによる二分脊椎治療の試み
  • 2006 - 2007 A Trial to Establish New Methods for the Evaluation of Bio-affinity of Metal Surfaces by using Cell Culture System
Show all
Papers (139):
  • Tokihisa NAGAI, Naoto KOBAYASHI. Repeated accreditation based on WFME global standards suggests the weakness and strength of Japanese medical education. Ehime Medical Journal. 2023. 42. 4. 177-187
  • NAGAI Tokihisa, KOBAYASHI Naoto. Clinical Reasoning Education in Medical School Under COVID-19 Pandemic. 2023. 22. 1. 55-61
  • KOBAYASHI Naoto, NAGAI Tokihisa. How were the medical schools evaluated in the third round in 2020 of the Japanese National University Accreditation?. 2022. 41. 2. 78-86
  • NAGAI Tokihisa, KOBAYASHI Naoto. Proposal to rebuild our medical education after COVID-19 pandemic infection based on the lesson at Ehime University Medical School. 2022. 41. 1. 20-28
  • Miho Taniguchi, Hiroaki Nabeka, Kimiko Yamamiya, Md Sakirul Islam Khan, Tetsuya Shimokawa, Farzana Islam, Takuya Doihara, Hiroyuki Wakisaka, Naoto Kobayashi, Fumihiko Hamada, et al. The expression of prosaposin and its receptors, GRP37 and GPR37L1, are increased in the developing dorsal root ganglion. PloS one. 2021. 16. 8. e0255958
more...
MISC (37):
  • 小林直人, 永井勅久. レジリエントでサステナブルな医学教育のために. 愛媛医学. 2022. 41. 3. 137-142
  • 小林直人. 学生はキャンパスで何を身につけているのだろうか. 日本生理学会雑誌. 2022. 84. 2. 48-51
  • 小林直人. 評価を通じて、地域の皆様に愛媛大学を応援していただけるように、連載「地域から信頼され愛される愛媛大学を目指して〜愛媛大学新体制の主要メンバー紹介〜」. 愛媛ジャーナル. 2021. 2021年. 11月号. 82-83
  • 仲道雅輝、小林直人. 愛媛大学における新任教員の研修制度、特集「新任教員の研修制度」. IDE現代の高等教育. 2020. 619. 40-44
  • IZUMI Miki, KOBAYASHI Naoto. General concept of active learning. Japanese Journal of Pharmaceutical Education. 2019. 3
more...
Books (15):
  • 医学教育白書 2022年版 ('19〜'22)
    篠原出版新社 2022 ISBN:9784867058169
  • グラント解剖学アトラス 第8版 原著第15版
    医学書院 2022 ISBN:9784260047302
  • トートラ人体解剖生理学
    丸善出版 2020 ISBN:9784621305393
  • トートラ人体の構造と機能
    丸善出版 2019 ISBN:9784621303566
  • まるわかり!基礎生物
    南山堂 2014 ISBN:9784525054113
more...
Lectures and oral presentations  (48):
  • フル・オンラインによるFDの実施例 @ワークショップ5「学会が誇る(?)エキスパートと学ぶ ICT教育ツールの使い方」
    (第53回日本医学教育学会大会 2021)
  • 高校の授業から1年次の講義へ~愛媛大学での事例をもとに~ @オンデマンドビデオシンポジウム6「医学教育におけるこれからの対面授業のあり方を考える -コロナ禍における様々な学びを経験してー」
    (第53回日本医学教育学会大会 2021)
  • 初年次教育から基礎医学教育へ 〜愛媛大学での事例をもとに〜 @合同教育プログラム2「垂直的統合教育」
    (第126回日本解剖学会総会・全国学術集会/第98回日本生理学会大会 合同大会 2021)
  • 学生が「学ばんと欲する」クラスを実現するヒントとしての「問いかけ」@ワークショップ2「アクティブ・ラーニング模擬授業に参加してみよう」
    (第51回日本医学教育学会大会 2019)
  • 今改めて医学教育におけるアクティブラーニングとは? @シンポジウム6「病理学の教育はこう変わる!」
    (第108回日本病理学会総会 2019)
more...
Education (2):
  • 1988 - 1991 東京大学大学院 医学系研究科 第一基礎医学(解剖学・細胞生物学) 中退
  • 1982 - 1988 The University of Tokyo Faculty of Medicine School of Medicine
Professional career (1):
  • Doctor of Medicine (The University of Tokyo)
Work history (7):
  • 2021/04 - 現在 Vice President (Assessment & Accreditation), Ehime University
  • 2005/11 - 現在 Ehime University Medical Education Center
  • 2015/04 - 2021/03 愛媛大学 学長特別補佐(教育企画、能力開発、学生支援)
  • 2009/04 - 2021/03 Ehime University Institute for Education and Student Support
  • 1998/07 - 2005/10 Ehime University School of Medicine
Show all
Committee career (2):
  • 2008 - 現在 日本医学教育学会 評議員
  • 2000 - 現在 日本解剖学会 学術評議員
Awards (2):
  • 2017/01 - 愛媛大学教育・学生支援機構 愛媛大学共通教育貢献賞
  • 2000/03 - 日本解剖学会 日本解剖学会奨励賞
Association Membership(s) (4):
日本東洋医学会 ,  日本医学教育学会 ,  日本腎臓学会 ,  日本解剖学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page